2024
-
Joaquín Gairín Sallán, Patricia Olmos Rueda.
(2024).
Desarrollo y evaluación de la competencia «Aprender a Aprender».
-
Marisol Galdames-Calderón, Anni Stavnskær Pedersen, David Rodríguez-Gómez.
(2024).
Systematic Review: Revisiting Challenge-Based Learning Teaching Practices in Higher Education.
-
Kowalczuk-Walędziak, M., Ion, G..
(2024).
Understanding and improving teachers’ research engagement: Insights from success stories in Poland and Spain.
-
Kowalczuk-Walędziak, M., Ion, G., & Lopez, S. L..
(2024).
Towards a model for success: Exploring the motivations and factors driving research-engaged teachers.
-
Peña Ruz, M. A., & Armengol Asparó, C..
(2024).
Estudio de las dimensiones de comunidades profesionales de aprendizaje en Chile.
-
Ion, G., Kowalczuk-Waledziak, M., & Brown, C..
(2024).
Unlocking the potential of research-informed practice: Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England.
-
Rodriguez-Gómez, D.; González-Ramírez, T., & Armengol-Asparó, C..
(2024).
Intergenerational Climate at Higher Education: Validity of the Spanish Version of the Workplace Intergenerational Climate Scale.
2023
-
Wang, Y., Newton, D., Moger, P., Ion, G., & Armau-Sabates, L..
(2023).
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review.
-
Castro-Ceacero, D., Rodriguez-Gomez, D., Muñoz-Moreno, J.L. & Calatayud, A..
(2023).
The intergenerational climate of Spanish university research.
-
París, G. & Blanch, S..
(2023).
Interstice. Pedagogical materials.
-
París, G.; Blanch, S. & Hay, P. (ed.).
(2023).
Interstice. Encounters between artists, children and educators. Thoughts in-between the arts and education.
-
París, G. & Blanch, S..
(2023).
Espacios de aprendizaje relacional con artistas profesionales en la formación inicial de maestros.
2022
-
Armengol-Asparó, C., Mercader, C., & Ion, G..
(2022).
Making peer-feedback more efficient: what conditions of its delivery make the difference?.
-
Tintoré, M., & Carrillo, C..
(2022).
La mentoría en los programas de formación de directores escolares: revisión de la literatura.
-
Villegas Pinuer, F., Valenzuela-Fernández, L., Llonch Andreu, . J., & López Belbeze, P..
(2022).
La sostenibilidad medioambiental y sus factores en las PYMES: Un estudio de casos múltiples en España y Chile.
-
Tintoré, M., & Gairín, J..
(2022).
Tres Décadas de Investigación sobre Liderazgo Educativo en España. Un Mapeo Sistemático.
-
Ion, G., & Sirvent, E. L..
(2022).
Teachers’ perception of the characteristics of an evidence-informed school: initiative, supportive culture, and shared reflection.
-
Ion, G., & Brown, C..
(2022).
Práctica educativa informada por la investigación: cómo ayudar a los educadores a comprometerse con la investigación para el bien común.
-
Colorado Ramírez, S., & Gairín Sallán, J..
(2022).
Dirección escolar y desarrollo Ético Organizacional en escuelas de Catalunya.
-
Magallón, M. & Mercader, C..
(2022).
Views on the incorporation of Geolocation Devices in Field Trips.
2021
-
Touil-Satour, L., & Barrera Corominas, A..
(2021).
Necesidades formativas de psicólogos/as especialistas en sexología para la atención de personas con Lesión Medular.
-
Villegas Pinuer, F.J.; Llonch Andreu, J.; Belbeze, P.L.; Valenzuela-Fernández, L..
(2021).
Waste Management. The Disconnection between Normative and SMEs Reality.
-
Mercader, C. & Duran Bellonch, M. del M..
(2021).
Female Higher Education Teachers Use Digital Technologies More and Better than They Think.
-
Santos-García, F.; Valdivieso, K.D.; Rienow, A.; Gairín, J..
(2021).
Urban–Rural Gradients Predict Educational Gaps: Evidence from a Machine Learning Approach Involving Academic Performance and Impervious Surfaces in Ecuador.
-
, Maria del Mar Duran Bellonch, Aleix Barrera-Corominas, Anna Díaz-Vicario.
(2021).
Teachers’ informal learning and organizational learning in Spain.
-
, Cecilia Inés Suárez, Anna Díaz-Vicario.
(2021).
Evidence-Informed Educational Practice in Catalan Education: From Public Agenda to Teachers’ Practice.
-
Daniel Pattier, .
(2021).
La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia.
-
Cristina Mercader, .
(2021).
The Perception of Teachers’ Digital Competence of Preservice Pre-Primary and Primary Education Teachers. The Influence of Degree and Entrance Path.
-
Haylen Perines, .
(2021).
How Do Prospective Teachers Understand Educational Research?.
-
, Rosa Maria Pallarès, .
(2021).
Caminos escolares: construir la ciudad desde la infancia.
2020
-
Gairín, J.
(2020).
L’autonomia dels centres educatius o l’autonomia institucional.
-
Gairín, J.
(2020).
L’organització i la gestió de centres educatius, una aposta pendent?.
-
Feixas, M, Zellweger, F.
(2020).
Premis docents amb impacte: Més enllà del reconeixement a l’excel·lència.
-
Feixas, M, Engfer, D, Zellweger, F, Zimmermann, T, Flepp, G.
(2020).
Degrees of reflection in academic development: Construction and application of a tool to assess critical reflection in portfolios and project.
-
.
(2020).
El retorn a les aules no pot consistir en tornar a fer el mateix que abans.
-
Mònica Feixas, Flepp, Gabriel, Zimmermann, Tobias, Franziska Zellweger, Dagmar Engfer.
(2020).
Degrees of reflection in academic development: Construction and application of a tool to assess critical reflection in portfolios and project.