2025
-
Carme Hoyas Fernández, Gemma Paris Romia, Carles Giner Camprubi.
(2025).
El programa espais c: Una iniciativa d’innovació educativa i cultural amb artistes treballant en escoles de Barcelona.
-
Inelia Caterina Villalobos Iturriaga, Katherine Acosta García, Diego Castro-Ceacero,Paola Contreras Hernández, Álvaro González Sanzana.
(2025).
Importance of Pedagogical Practice in Teaching Satisfaction.
-
Laura Arnau-Sabatés, Georgeta Ion, Linda Wang, Marta Kowalczuk-Walędziak.
(2025).
Getting the Right Mix Between Research and Teaching: A Cross-National Study of University Teachers’ Perspectives and Practices in Teacher Education and Education Studies.
-
Xiaoling Hu, David Rodríguez-Gómez, Diego Castro-Ceacero.
(2025).
Obstacles to the functioning of third-party agencies as higher education quality assurance bodies in Yunnan, China.
-
Laia Alguacil Mir, Paloma Valdivia-Vizarreta.
(2025).
Redes sociales y vínculos: revisión sistemática (PRISMA) sobre el impacto del capital social en comunidades de jóvenes.
2024
-
Edwin José Triana-Teherán, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Identificación de las características docentes necesarias para la conformación de parejas codocentes eficaces.
-
Marcela Andrea Peña-Ruz, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Prácticas directivas bajo el modelo de Comunidades Profesionales de Aprendizaje.
-
David Rodríguez-Gómez, José Luís Muñoz-Moreno, Georgeta Ion.
(2024).
Empowering Teachers: Self-Regulated Learning Strategies for Sustainable Professional Development in Initial Teacher Education at Higher Education Institutions.
-
Nicolás Morán-Aguirre, David Rodríguez-Gómez.
(2024).
El aprendizaje intergeneracional y las herramientas digitales para la docencia universitaria.
-
Joaquín Gairín Sallán, Patricia Olmos Rueda.
(2024).
Desarrollo y evaluación de la competencia «Aprender a Aprender».
-
Marisol Galdames-Calderón, Anni Stavnskær Pedersen, David Rodríguez-Gómez.
(2024).
Systematic Review: Revisiting Challenge-Based Learning Teaching Practices in Higher Education.
-
Marta Kowalczuk-Walędziak, Georgeta Ion.
(2024).
Understanding and improving teachers’ research engagement: Insights from success stories in Poland and Spain.
-
Marta Kowalczuk-Walędziak, Georgeta Ion, Saida López Crespo.
(2024).
Towards a model for success: Exploring the motivations and factors driving research-engaged teachers.
-
Marcela Andrea Peña Ruz, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Estudio de las dimensiones de comunidades profesionales de aprendizaje en Chile.
-
Georgeta Ion, Marta Kowalczuk-Walędziak, Chris Brown.
(2024).
Unlocking the potential of research-informed practice: Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England.
-
David Rodríguez-Gómez, Teresa Gonzalez-Ramirez, Carme Armengol.
(2024).
Intergenerational Climate at Higher Education: Validity of the Spanish Version of the Workplace Intergenerational Climate Scale.
2023
-
Saida López-Crespo, Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
School principals’ actions to promote informal learning among teaching staff.
-
Georgeta Ion, Anna Díaz-Vicario, Cristina Mercader.
(2023).
Making steps towards improved fairness in group work assessment: The role of students’ self- and peer-assessment.
-
Yuqian Wang, Douglas Newton, Pauline Moger, Georgeta Ion, Laura Arnau-Sabates.
(2023).
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review.
-
Diego Castro-Ceacero, David Rodriguez-Gomez, José Luís Muñoz-Moreno, Amparo Calatayud.
(2023).
The intergenerational climate of Spanish university research.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert, Siri Dybwik, Kristen Halle.
(2023).
Interstice. Pedagogical materials.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert, Penny Hay.
(2023).
Interstice. Encounters between artists, children and educators. Thoughts in-between the arts and education.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert.
(2023).
Espacios de aprendizaje relacional con artistas profesionales en la formación inicial de maestros.
2022
-
Mireia Tintoré, Carmen Carrillo.
(2022).
La mentoría en los programas de formación de directores escolares: revisión de la literatura.
-
Francisco Villegas Pinuer, Leslier Valenzuela-Fernández, Joan Llonch Andreu, Pilar López Belbeze.
(2022).
La sostenibilidad medioambiental y sus factores en las PYMES: Un estudio de casos múltiples en España y Chile.
-
Mireia Tintoré, Joaquín Gairín.
(2022).
Tres Décadas de Investigación sobre Liderazgo Educativo en España. Un Mapeo Sistemático.
-
Georgeta Ion, Ernest López Sirvent.
(2022).
Teachers’ perception of the characteristics of an evidence-informed school: initiative, supportive culture, and shared reflection.
-
Chris Brown, Georgeta Ion.
(2022).
Práctica educativa informada por la investigación: cómo ayudar a los educadores a comprometerse con la investigación para el bien común.
-
Sara Colorado Ramírez, Joaquín Gairín Sallán.
(2022).
Dirección escolar y desarrollo Ético Organizacional en escuelas de Catalunya.
-
Marta Magallón, Cristina Mercader.
(2022).
Views on the incorporation of Geolocation Devices in Field Trips.
2021
-
Cristina Mercader, Joaquín Gairín.
(2021).
The Perception of Teachers’ Digital Competence of Preservice Pre-Primary and Primary Education Teachers. The Influence of Degree and Entrance Path.
-
Sara Colorado Ramírez, José Luis Muñoz Moreno, Rosa María Palleres Mercader.
(2021).
Caminos escolares: construir la ciudad desde la infancia.
-
Haylen Perines, Georgeta Ion.
(2021).
How Do Prospective Teachers Understand Educational Research?.
-
Daniel Pattier, Patricia Olmos Rueda.
(2021).
La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia.
-
Georgeta Ion, Cecilia Inés Suárez, Annda Diaz Vicario.
(2021).
Evidence-Informed Educational Practice in Catalan Education: From Public Agenda to Teachers’ Practice.
-
Joaquín Gairín, Anna Díaz, Aleix Barrera, Maria del Mar Duran.
(2021).
Teachers’ informal learning and organizational learning in Spain.
-
Leila Touil Satour, Aleix Barrera-Corominas.
(2021).
Necesidades formativas de psicólogos/as especialistas en sexología para la atención de personas con Lesión Medular.
-
Francisco Javier Villegas Pinuer, Joan Llonch Andreu,Pilar López Belbeze, Leslier Valenzuela-Fernández.
(2021).
Waste Management. The Disconnection between Normative and SMEs Reality.
-
Cristina Mercader, Mar Duran-Bellonch.
(2021).
Female Higher Education Teachers Use Digital Technologies More and Better than They Think.
-
Fabián Santos-García, Karina Delgado Valdivieso,Andreas Rienow, Joaquín Gairín.
(2021).
Urban–Rural Gradients Predict Educational Gaps: Evidence from a Machine Learning Approach Involving Academic Performance and Impervious Surfaces in Ecuador.
2020
-
Silvia Natalia Retamal Cisterna, Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
Límites y posibilidades de la mejora escolar en el contexto patagónico chileno: el caso de las escuelas de la Comuna de Coyhaique, Región de Aysén, Chile.
-
Ângelo Ricardo de Souza, Sebastián Donoso Diaz, Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
Políticas para a gestão da educação pública obrigatória na Ibero América.
-
Mònica Feixas, Dagmar Engfer, Tobias Zimmermann, Franziska Zellweger, Gabriel Flepp.
(2020).
Degrees of reflection in academic development: Construction and application of a tool to assess critical reflection in portfolios and projects.
-
Mònica Feixas, Franziska Zellweger.
(2020).
Premios docentes con impacto: más allá del reconocimiento a la excelencia.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente?.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
L’autonomia dels centres educatius institucionals. Segona part.
-
Carme Armengol-Asparó, Cristina Mercader, Georgeta Ion.
(2020).
Making peer-feedback more efficient: what conditions of its delivery make the difference?.
-
José Luís Muñoz Moreno.
(2020).
El retorn a les aules no pot consistir en tornar a fer el mateix que abans.