2025
-
Sheila García-Martín, David Rodríguez-Gómez, Diego Castro-Ceacero, Ruth Cañón-Rodríguez.
(2025).
Intergenerational Learning in the Workplace. What About Academic Staff at Higher Education Institutions?.
-
Erika Ospina Rozo, José Luís Muñoz Moreno.
(2025).
University management based on intellectual capital: a study case with three Colombian universities.
-
Patricia Olmos Rueda, Joaquín Gairín Sallán.
(2025).
Abandono Educativo Temprano en Secundaria. Factores de Riesgo Identificados por el Estudiantado.
-
Cristina Mercader, Diego Castro.
(2025).
After the Storm: an Instrument to Measure the Impact of Digital Technologies in Schools.
-
Gemma París Romia.
(2025).
Totes les escoles haurien de ser escoles d’art.
-
David Rodríguez-Gómez, Òscar Flores Alarcia, José Luís Muñoz Moreno, Georgeta Ion.
(2025).
Ascendiendo a través del aprendizaje autorregulado (AAR): un análisis comparativo de los procesos de AAR entre maestros en formación y maestros en ejercicio Autores/as.
-
Carme Hoyas Fernández, Gemma Paris Romia, Carles Giner Camprubi.
(2025).
El programa espais c: Una iniciativa d’innovació educativa i cultural amb artistes treballant en escoles de Barcelona.
-
Inelia Caterina Villalobos Iturriaga, Katherine Acosta García, Diego Castro-Ceacero,Paola Contreras Hernández, Álvaro González Sanzana.
(2025).
Importance of Pedagogical Practice in Teaching Satisfaction.
-
Laura Arnau-Sabatés, Georgeta Ion, Linda Wang, Marta Kowalczuk-Walędziak.
(2025).
Getting the Right Mix Between Research and Teaching: A Cross-National Study of University Teachers’ Perspectives and Practices in Teacher Education and Education Studies.
-
Xiaoling Hu, David Rodríguez-Gómez, Diego Castro-Ceacero.
(2025).
Obstacles to the functioning of third-party agencies as higher education quality assurance bodies in Yunnan, China.
-
Laia Alguacil Mir, Paloma Valdivia-Vizarreta.
(2025).
Redes sociales y vínculos: revisión sistemática (PRISMA) sobre el impacto del capital social en comunidades de jóvenes.
2024
-
David Rodríguez Gómez, Diego Castro Ceacero.
(2024).
Una aproximación a la Gestión del Conocimiento y el Aprendizaje Intergeneracional en las organizaciones educativas.
-
Vanessa Serrano Molinero, Cristina Mercader Juan, Afsaneh Sharif.
(2024).
Retos y oportunidades de la tecnología educativa.
-
Juan Salamé Sala, Aleix Barrera Corominas.
(2024).
Gestionar el conocimiento intergeneracional.
-
David Rodríguez-Gómez, Cristina Mercader.
(2024).
Co-CREAt : estratègies per fomentar la creativitat i la cocreació.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2024).
El bienestar de los directivos y docentes en los centros educativos.
-
Maria Pilar Lopez Belbeze, Valentina Petrovic, Simon Walo, Jörg Rössel, Tally Katz-Gerro.
(2024).
Perceptions of a shared European culture increase the support for the European Union.
-
Anna Díaz-Vicario, Maria del Mar Duran-Bellonch, Georgeta Ion.
(2024).
Contribution of peer-feedback to the development of teamwork skills.
-
Edwin José Triana-Teherán, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Identificación de las características docentes necesarias para la conformación de parejas codocentes eficaces.
-
Marcela Andrea Peña-Ruz, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Prácticas directivas bajo el modelo de Comunidades Profesionales de Aprendizaje.
-
David Rodríguez-Gómez, José Luís Muñoz-Moreno, Georgeta Ion.
(2024).
Empowering Teachers: Self-Regulated Learning Strategies for Sustainable Professional Development in Initial Teacher Education at Higher Education Institutions.
-
Nicolás Morán-Aguirre, David Rodríguez-Gómez.
(2024).
El aprendizaje intergeneracional y las herramientas digitales para la docencia universitaria.
-
Joaquín Gairín Sallán, Patricia Olmos Rueda.
(2024).
Desarrollo y evaluación de la competencia «Aprender a Aprender».
-
Marisol Galdames-Calderón, Anni Stavnskær Pedersen, David Rodríguez-Gómez.
(2024).
Systematic Review: Revisiting Challenge-Based Learning Teaching Practices in Higher Education.
-
Marta Kowalczuk-Walędziak, Georgeta Ion.
(2024).
Understanding and improving teachers’ research engagement: Insights from success stories in Poland and Spain.
-
Marta Kowalczuk-Walędziak, Georgeta Ion, Saida López Crespo.
(2024).
Towards a model for success: Exploring the motivations and factors driving research-engaged teachers.
-
Marcela Andrea Peña Ruz, Carme Armengol Asparó.
(2024).
Estudio de las dimensiones de comunidades profesionales de aprendizaje en Chile.
-
Georgeta Ion, Marta Kowalczuk-Walędziak, Chris Brown.
(2024).
Unlocking the potential of research-informed practice: insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England.
-
David Rodríguez-Gómez, Teresa Gonzalez-Ramirez, Carme Armengol.
(2024).
Intergenerational Climate at Higher Education: Validity of the Spanish Version of the Workplace Intergenerational Climate Scale.
2023
-
Juan Manuel Trujillo-Torres,Inmaculada Aznar-Díaz,María Pilar Cáceres-Reche,Trinidad Mentado-Labao, Aleix Barrera-Corominas.
(2023).
Intergenerational Learning and Its Impact on the Improvement of Educational Processes.
-
Jose Luis Muñoz Moreno.
(2023).
Weaving networks between schools and the environment to improve education.
-
Cristina Mercader Juan.
(2023).
Vèncer la resistència a l´ús de les tecnologies digitals als centres educatius.
-
Patricia Olmos Rueda, Daniel Pattier.
(2023).
The role of evidence in teaching practice from the point of view of the main actors.
-
Aleix Barrera Corominas, Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
Noves competències formatives per al sector de l’automoció.
-
Aleix Barrera Corominas, Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
Millorar el posicionament d’Europa en el sector de la bioeconomia.
-
Cecilia Inés Suárez Rivarola.
(2023).
L’esfera DIGITAL de l’ATOM MODEL: Una proposta per la digitalització de l’aprenentatge basat en reptes a l’ensenyament universitari.
-
David Rodriguez Gomez, Francesc Vila Subias.
(2023).
La competència emprenedora a l’educació superior: el projecte D-EMIND.
-
Gemma París Romia.
(2023).
I wish I was a mountain, 2022.
-
Aleix Barrera-Corominas.
(2023).
Entrevista a Mercè Gisbert: experta en tecnologia educativa.
-
David Lobo Sánchiz, Patricia Olmos Rueda.
(2023).
El trànsit cap a la professió docent: L’experiència Inducteaching a l’Institut Escola Virolet.
-
Anna Díaz Vicario, Patricia Olmos Rueda, Joaquín Gairín Sallán, Carme Armengol Asparó.
(2023).
El trànsit cap a la professió docent a primària: el Model INDUCTEACHING.
-
Saida Lopez Crespo, Cecilia Inés Suárez Rivarola, Anna Díaz Vicario.
(2023).
El desenvolupament de la competència investigadora en el Grau d’Educació Primària. Anàlisi i valoració d’una experiència.
-
Aleix Barrera-Corominas.
(2023).
El centro educativo, clave en la formación de maestros.
-
Aina Cisa Bofarull, José Luis Muñoz Moreno.
(2023).
Comunicació didàctica amb perspectiva de gènere.
-
Anna Díaz Vicario, Cecilia Inés Suárez Rivarola, Saida López Crespo.
(2023).
Components de recerca en el disseny de les assignatures dels Graus de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.
-
Joaquin Gairin Sallan, Marzia Lopez Reis.
(2023).
Práticas dialógicas de gestao educativa e a contemporaneidade de Paulo Freire: A escolar como Organizaçao aprendente.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
Práctica profesional basada en evidencias y organizaciones que aprenden.
-
Enric Sorribes Colell, David Rodríguez-Gómez, Aleix Barrera-Corominas.
(2023).
Gestión de la calidad y del conocimiento en la formación profesional en Europa.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
El liderazgo humanista, ¿que hay de nuevo sobre el tablero?.
-
Joaquín Gairín Sallán, Patricia Olmos Rueda.
(2023).
El abandono escolar evidencia claramente un fracaso del sistema.
-
Saida López-Crespo, Joaquín Gairín Sallán.
(2023).
School principals’ actions to promote informal learning among teaching staff.
-
Georgeta Ion, Anna Díaz-Vicario, Cristina Mercader.
(2023).
Making steps towards improved fairness in group work assessment: The role of students’ self- and peer-assessment.
-
Yuqian Wang, Douglas Newton, Pauline Moger, Georgeta Ion, Laura Arnau-Sabates.
(2023).
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review.
-
Diego Castro-Ceacero, David Rodriguez-Gomez, José Luís Muñoz-Moreno, Amparo Calatayud.
(2023).
The intergenerational climate of Spanish university research.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert, Siri Dybwik, Kristen Halle.
(2023).
Interstice. Pedagogical materials.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert, Penny Hay.
(2023).
Interstice. Encounters between artists, children and educators. Thoughts in-between the arts and education.
-
Gemma París Romia, Sílvia Blanch Gelabert.
(2023).
Relational learning spaces with professional artists in the initial training of teachers..
2022
-
Joaquín Gairín Sallán, Edgar Iglesias-Vidal, Anna Díaz Vicario.
(2022).
Interprofessional work in the network for social intervention. Possibilities and limitations (El trabajo interprofesional en red para la intervención social. Posibilidades y limitaciones).
-
Diana Amber Montes, Cecilia Inés Suárez Rivarola.
(2022).
Tendencias en la formación de pedagogos en España: un análisis comparativo.
-
Patricia Olmos Rueda.
(2022).
Reptes organitzatius de la formació professional per a l’atenció als nous perfils d’alumnat.
-
Aleix Barrera Corominas, Carmen Romero, Fernando Andrés.
(2022).
Presentación. Escuela y territorio.
-
Georgeta Ion, Saida Lopez Crespo.
(2022).
Pràctiques educatives informades per les evidències: què aporten i com s’aconsegueixen implementar al nivell dels centres educatius?.
-
Joaquín Gairín Sallán, Cristina Mercader Juan.
(2022).
La competència digital docent dels futurs i futures mestres, en estudi.
-
Anna Díaz Vicario.
(2022).
Prácticas educativas basadas en evidencias. Reflexiones, estrategias y buenas prácticas / Gairín, J. y Ion, G.
-
Anna Díaz Vicario, Aleix Barrera Corominas.
(2022).
Entrevista a Chris Brown, reconegut expert internacional en pràctiques educatives informades per l’evidència.
-
Tiago Vera-Assaoka, Diego Castro Ceacero.
(2022).
El desarrollo de competencias en el Prácticum de la formación universitaria de estudiantes de Educación Física.
-
Joaquín Gairín Sallán, Saida Lopez Crespo.
(2022).
El aprendizaje informal del profesorado en los centros educativos catalanes.
-
Edwin José Triana Teherán, Carme Armengol Asparó.
(2022).
Beneficis de la docència compartida des de la perspectiva de l’alumnat d’Educació Primària.
-
Georgeta Ion, Chris Brown, Ernest Lopez Sirvent.
(2022).
Achieving Research-Informed Practice Amongst Teachers in Madrid and Catalonia: Findings From a Quantitative Analysis.
-
Francisco Villegas Pinuer, Leslier Valenzuela-Fernández, Joan Llonch Andreu, Pilar López Belbeze.
(2022).
Environmental sustainability and their factors in SMEs A multiple case study of Spain and Chile.
-
Joaquín Gairín Sallán, Mireria Tintoré Espuny.
(2022).
Eductional leaders as promoters of social justice in spanish schools.
-
Joaquín Gairín, Anna Díaz, Aleix Barrera, Maria del Mar Duran.
(2022).
Teachers’ informal learning and organizational learning in Spain.
-
Mireia Tintoré, Carmen Carrillo.
(2022).
La mentoría en los programas de formación de directores escolares: revisión de la literatura.
-
Mireia Tintoré, Joaquín Gairín.
(2022).
Tres Décadas de Investigación sobre Liderazgo Educativo en España. Un Mapeo Sistemático.
-
Georgeta Ion, Ernest López Sirvent.
(2022).
Teachers’ perception of the characteristics of an evidence-informed school: initiative, supportive culture, and shared reflection.
-
Chris Brown, Georgeta Ion.
(2022).
Práctica educativa informada por la investigación: cómo ayudar a los educadores a comprometerse con la investigación para el bien común.
-
Sara Colorado Ramírez, Joaquín Gairín Sallán.
(2022).
Dirección escolar y desarrollo Ético Organizacional en escuelas de Catalunya.
-
Marta Magallón, Cristina Mercader.
(2022).
Views on the incorporation of Geolocation Devices in Field Trips.
2021
-
Patricia Olmos Rueda.
(2021).
Gairín, J. e Ion, G. (Eds.) (2021). Prácticas Educativas Basadas en Evidencias. Reflexiones, estrategias y buenas prácticas.
-
Isabel del Arco Bravo, Joaquín Gairín Sallán, Carme Armengol Asparó.
(2021).
El Desarrollo de competencias profesionales en el Prácticum de maestros.
-
Diego Castro Ceacero.
(2021).
Educació Social i Escola.
-
Saida Lopez Crespo.
(2021).
Diana Marín Suelves y José Peirats Chacón (eds.). Estrategias didácticas digitales. Encuentros entre la investigación y la práctica. Valencia: Calambur, 2020.
-
Ceri Brown,Anna Díaz-Vicario,Ioannis Costas Batlle, José Luís Muñoz Moreno.
(2021).
Comparing early leaving across Spain and England variation and commonality across two nations of high and low relative early leaving rates.
-
Gemma París Romia.
(2021).
Comisiones mixtas de famílias y maestras en la escuela dels Encants.
-
Maryam Vaziri, Joan Llonch-Andreu, Pilar López-Belbeze.
(2021).
Brand clarity of local and global brands in fast-moving consumer goods: an empirical study in a Middle East country.
-
Patricia Olmos Rueda, Joaquín Gairín Sallán.
(2021).
Understanding and intervening in the personal challenges and social relationships risk categories to early leaving.
-
Edgardo Astete-Martínez, David Rodriguez Gomez.
(2021).
Software libre en la gestión de la informática educativa argumentos desde la Educación Pública Española.
-
Aleix Barrera Corominas, Anna Díaz Vicario.
(2021).
Entrevista a Rosa Rodríguez Gascons, presidenta del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya.
-
Joaquín Gairín Sallán, Saida Lopez Crespo.
(2021).
El Programa de dirección.
-
Diego Castro Ceacero, Joaquín Gairín Sallán.
(2021).
El Observatorio por la calidad de la equidad en educación superior: una iniciativa liderada desde la UAB.
-
Joaquín Gairín Sallán, Saida Lopez Crespo.
(2021).
Bibliografía recensionada y Bibliografía actualizada 2016-2021 sobre Organización y Gestión de centros educativos.
-
Cristina Mercader Juan.
(2021).
Un buen antivirus ya no es suficiente.
-
Cristina Mercader, Joaquín Gairín.
(2021).
The Perception of Teachers’ Digital Competence of Preservice Pre-Primary and Primary Education Teachers. The Influence of Degree and Entrance Path.
-
Sara Colorado Ramírez, José Luis Muñoz Moreno, Rosa María Palleres Mercader.
(2021).
Caminos escolares: construir la ciudad desde la infancia.
-
Haylen Perines, Georgeta Ion.
(2021).
How Do Prospective Teachers Understand Educational Research?.
-
Daniel Pattier, Patricia Olmos Rueda.
(2021).
La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia.
-
Georgeta Ion, Cecilia Inés Suárez, Annda Diaz Vicario.
(2021).
Evidence-Informed Educational Practice in Catalan Education: From Public Agenda to Teachers’ Practice.
-
Leila Touil Satour, Aleix Barrera-Corominas.
(2021).
Training needs of psychologist specialized in sexology to attend people with Spinal Cord Injury.
-
Francisco Javier Villegas Pinuer, Joan Llonch Andreu,Pilar López Belbeze, Leslier Valenzuela-Fernández.
(2021).
Waste Management. The Disconnection between Normative and SMEs Reality.
-
Cristina Mercader, Mar Duran-Bellonch.
(2021).
Female Higher Education Teachers Use Digital Technologies More and Better than They Think.
-
Fabián Santos-García, Karina Delgado Valdivieso,Andreas Rienow, Joaquín Gairín.
(2021).
Urban–Rural Gradients Predict Educational Gaps: Evidence from a Machine Learning Approach Involving Academic Performance and Impervious Surfaces in Ecuador.
2020
-
Silvia Natalia Retamal Cisterna, Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
Límites y posibilidades de la mejora escolar en el contexto patagónico chileno: el caso de las escuelas de la Comuna de Coyhaique, Región de Aysén, Chile.
-
Ângelo Ricardo de Souza, Sebastián Donoso Diaz, Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
Políticas para a gestão da educação pública obrigatória na Ibero América.
-
Mònica Feixas, Dagmar Engfer, Tobias Zimmermann, Franziska Zellweger, Gabriel Flepp.
(2020).
Degrees of reflection in academic development: Construction and application of a tool to assess critical reflection in portfolios and projects.
-
Mònica Feixas, Franziska Zellweger.
(2020).
Premios docentes con impacto: más allá del reconocimiento a la excelencia.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente?.
-
Joaquín Gairín Sallán.
(2020).
L’autonomia dels centres educatius institucionals. Segona part.
-
Carme Armengol-Asparó, Cristina Mercader, Georgeta Ion.
(2020).
Making peer-feedback more efficient: what conditions of its delivery make the difference?.
-
José Luís Muñoz Moreno.
(2020).
El retorn a les aules no pot consistir en tornar a fer el mateix que abans.