L’estudi analitza el desenvolupament ètic organitzacional als centres d’educació infantil i primària de Catalunya i valida propostes d’intervenció sobre això. La metodologia emprada inclou la realització de 18 entrevistes exploratòries a adreces/inspectors escolars i experts en ètica organitzacional i lideratge ètic i l’aplicació de 442 qüestionaris a adreces escolars. El contingut tracta de delimitar teòricament i pràcticament el constructe d’ètica organitzacional, les competències i funcions professionals de la direcció escolar sobre això i propostes organitzatives per promoure’n el desenvolupament. Les conclusions de l‟estudi ratifiquen que l‟ètica organitzacional als centres educatius requereix espais de diàleg i reflexió institucional, delimitació compartida de valors ètics institucionals id‟un equip educatiu compromès i amb formació ètica-moral.
Dirección escolar y desarrollo Ético Organizacional en escuelas de Catalunya
Any de publicació: 2022
Autoria: Colorado Ramírez, S., & Gairín Sallán, J.
Editorial: Educatio Siglo XXI, 40(3)
Pàgines: 107–132
URL: https://doi.org/10.6018/educatio.490601