Aquest document analitza les necessitats formatives en psicòlegs especialistes en sexologia en relació amb intervencions de teràpia i/o educació sexual en persones amb lesió medul·lar al territori català. Per això s’ha realitzat un estudi descriptiu-exploratori, amb enfocament qualitatiu, que va utilitzar l’anàlisi documental i l’entrevista semiestructurada com a tècniques per a la recol·lecció de dades. D’una banda, es va avaluar el llibre blanc de psicologia i els programes de postgrau en sexologia clínica de les universitats catalanes. D’altra banda, es va entrevistar una mostra de 20 subjectes, entre els quals professionals vinculats a la formació inicial del Grau de Psicologia, psicòlegs especialitzats en sexologia, i persones amb Lesió Medular (LM). Els resultats permeten afirmar que els psicòlegs especialistes en sexologia a Catalunya reconeixen la limitació formativa i d’intervenció per atendre persones amb LM. S’ha corroborat que als programes formatius només es desenvolupen els continguts vinculats a la sexualitat de persones amb LM de forma superficial i transversal. A més a més, les persones amb LM mostren resistència a ser atesos per professionals que no tenen coneixement ni experiència intervenint en persones amb LM. En conseqüència, l’estudi realitzat posa en evidència la necessitat d’implementar accions formatives específiques per formar els psicòlegs especialitzats en sexologia per tal de dotar-los dels coneixements necessaris per atendre persones amb LM.
Necesidades formativas de psicólogos/as especialistas en sexología para la atención de personas con Lesión Medular
Any de publicació: 2021
Autoria: Touil-Satour, L., & Barrera Corominas, A.
Editorial: Revista desexología, 10 (1)
Pàgines: 23-34
URL: https://salutsexual.sidastudi.org/resources/inmagic-img/DD79956.pdf