Tres Décadas de Investigación sobre Liderazgo Educativo en España. Un Mapeo Sistemático

Imagotipo CRIEDO
Any de publicació: 2022
Autoria: Tintoré, M., & Gairín, J.
Editorial: REICE. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación, 20(3)

La importància creixent del lideratge educatiu en les darreres dècades fa necessari revisar l’estat de la recerca en aquest camp duta a terme a Espanya des del 1991 fins al 2019. Després d’estudiar com s’ha posicionat la investigació espanyola sobre lideratge educatiu des d’una perspectiva internacional, es revisa l’evolució d’aquesta literatura a Espanya mitjançant el mètode de mapatge sistemàtic. S’analitzen tres bases de dades (Web of Science, Scopus i Índex-CSIC) i s’hi identifiquen 244 articles que compleixen les característiques de la cerca. A partir dels documents seleccionats, es descriu l’evolució i la distribució geogràfica dels articles, les temàtiques més rellevants, i els autors, revistes, universitats i grups de recerca que mostren més vitalitat en aquest àmbit. Es conclou assenyalant el vigor de la investigació sobre lideratge educatiu a Espanya, especialment a partir del 2012, quant a quantitat i qualitat de les publicacions. Això no obstant, cal incrementar l’impacte a escala internacional i desenvolupar línies temàtiques poc explorades, com ara el lideratge i els efectes socioeconòmics de l’educació. Aquest mapatge sistemàtic pot servir com a base per a futurs estudis a Espanya i altres països i contribuir al coneixement del lideratge educatiu des d’una perspectiva global.

Comparteix a les xarxes: