Aquest article presenta una experiència formativa a través de la participació d’artistes professionals en el marc de la formació de mestres d’Educació Infantil i Primària en diferents universitats europees, en el marc d’un projecte Erasmus +. Durant el projecte es construeix una metodologia cooperativa entre els docents universitaris, els artistes i les institucions culturals, promovent que els estudiants siguin protagonistes del seu procés i progrés d’aprenentatge, incloent el pensament artístic en la seva formació inicial. La participació d’artistes visuals i escènics en assignatures del Grau ha tingut com a objectiu experimentar contextos de cocreació on artistes, alumnes i professors han construït relacions horitzontals, generant un canvi important en l’experiència i aprenentatge dels alumnes i de la seva formació com a futurs mestres.
Espacios de aprendizaje relacional con artistas profesionales en la formación inicial de maestros
Any de publicació: 2023
Autoria: París, G. & Blanch, S.
Editorial: Educación artística: revista de investigación EARI
Pàgines: 107-120
URL: https://doi.org/10.7203/eari.14.25948