Passantia de formació de directius d’educació
Del 4 al 17 de juny l’Equip de Desenvolupament Organitzacional acull a un grup de 30 directius d’institucions educatives provinents de Xile amb l’objectiu de proporcionar-los formació vinculada a la gestió i organització educativa, a més de realitzar diferents visites a centres educatius amb la finalitat de mostrar-los la realitat educativa del nostre país.
L’Equip de Desenvolupament Organitzacional ofereix, entre molts altres serveis, la possibilitat d’organitzar activitats formatives a mida per a organitzacions i col·lectius de persones interessades en les àrees prioritàries de treball del grup, acomplint així amb l’objectiu de transferència de coneixements generats a partir de les investigacions desenvolupades.
En aquesta línia, els dies 4 a 17 de juny l’EDO acull a la Universitat Autònoma de Barcelona a un grup de 30 directius d’institucions educatives Xilenes per tal de proporcionar-los formació vinculada a la gestió i organització educativa. Aquest grup, conformat per directius de centres de tot el país, ha estat organitzat per part de la Federación de Instituciones de Educación Particular (FIDE), amb qui l’EDO col·labora des de fa ja diversos anys tant en la organització d’activitats formatives a Catalunya com a Xile, així com en la realització de projectes de Cooperació Internacional l’objectiu de les quals és afavorir el desenvolupament educatiu i social de territoris desafavorits, com és el cas de la Municipalitat de Coyhaique, situada a l’extrem sud de Xile.
Durant els més de 15 dies d’estada, els passants realitzaran activitats formatives en les quals tindran com a ponents professors i professionals de reconegut prestigi nacional, a més de tenir l’oportunitat de visitar centres educatius del territori català que destaquen per la seva singularitat. Els temes sobre els quals versarà la formació es relacionen amb: organització de sistemes educatius, la gestió de conflictes i cohesió d’equips, l’exercici de la funció directiva, nous reptes i enfocaments de la direcció escolar, les relacions entre família i escola, el director com agent de canvi, la creació i gestió del coneixement, la cultura de col·laboració, el desenvolupament de competències professionals i l’avaluació de programes escolars.
A més, també s’han organitzat diferents visites lúdiques i culturals que complementen l’oferta realitzada per part del grup.
IMATGE DEL GRUP
Comparteix a les xarxes: