Èxit en programes de desenvolupament Educatiu

Silvia Retamal Cisterna ha presentat avui la seva tesis doctoral titulada “Anàlisis de les condicions d’èxit d’un programa de desenvolupament Educatiu. Projecte: Suport i Enfortiment Educatiu en Gestió Directiva i Competències Professionals Docents. AECID Coyhaique-Xile”
Sota el títol “Anàlisis de les condicions d’èxit d’un programa de desenvolupament Educatiu. Projecte: Suport i Enfortiment Educatiu en Gestió Directiva i Competències Professionals Docents. AECID Coyhaique-Xile” ha presentat avui la seva tesis doctoral Silvia Retamal Cisterna, els directors de la qual han estat Joaquín Gairín i Diego Castro. L’objectiu general de la tesis ha estat analitzar sota quines condicions es produeix el canvi en educació i determinar en quin grau es donen aquestes condicions a les escoles municipalitzades de la comuna de Coyhaique. Més concretament, s’ha aconseguit:
- Determinar les condicions que influeixen en l’èxit del programa de desenvolupament educatiu, concretant per aconseguir-ho un model d’avaluació comprensiva que permet conèixer profundament el context d’actuació i identificar els principals condicionants del canvi.
- Realitzar una revisió de literatura i resultats de recerca respecte el canvi educatiu per a establir quins són els condicionants institucionals i territorials que més es repeteixen i determinen els canvis en educació.
- Analitzar en quina mesura es donen aquestes condicions a través de les experiències dels mateixos directius de les escoles i descobrir quins son els condicionants de canvi que caracteritzen a les escoles de Coyhaique.
El tribunal, conformat per Manuel Lorenzo (U. de Granada), que actuava com a president, Carme Tolosana (UAB), que actuava com a secretaria i Mario Martín Bris (U. de Alcalá), actuant com a vocal, ha valorat amb la qualificació d’APTE CUM LAUDE el treball presentat.
Silvia Retamal és col·laboradora de l’Equip EDO de la Universitat Autònoma de Barcelona, havent participat en el projecte “Suport i Enfortiment Educatiu en Gestió Directiva i Competències Professionals Docents” finançat per l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional i Desenvolupament, paral·lelament al qual va desenvolupar la tesis presentada.
Comparteix a les xarxes: