El lideratge educatiu i tècniques de direcció

86-Tomas_Lideratge
Publicacions

Marina Tomás i Folch, Professora Titular de la UAB, presenta la seva obra focalitzada en l’anàlisi del lideratge educatiu i la presentació d’estratègies i eines per a l’exercici de la direcció.

El material que es presenta té per objectiu ser una guia per als estudiants i professionals de l’educació que s’inicien en la direcció d’un grup, o que desitgen conèixer les principals tècniques i instruments per a facilitar la direcció d’equips i grups. Es buscant aquesta meta que els objectius del manual es concreten en:
- Assimilar les teories més rellevants sobre el lideratge contextualizant-les en el món educatiu.


- Veure la necessitat que els directius coneguin tècniques per a exercir la seva funció.
- Adquirir estratègies per a dirigir grups i institucions.
- Copsar y saber identificar les virtuts i debilitats dels diferents estils de lideratge en grups i institucions.
- Aprendre a utilitzar diferents estratègies i tècniques de direcció.
- Identificar el liderat més adient per al canvi en educació.
- Utilitzar diferents instruments relacionats amb el lideratge.
- Identificar les virtuts i debilitats dels diferents estils de liderar grups o institucions.
- Reflexionar sobre el poder i les responsabilitats que suposa l’exercici de les funcions directives i de lideratge.

L’estructura de cada tema és similar. Així, en primer lloc es justifica l’interès de la temàtica, en segon lloc es desenvolupen els conceptes, teories i tècniques pròpies del mateix i, finalment, es proporcionen referències específiques i una proposta d’activitats que permetin posar en pràctica el contingut del tema.

Marina Tomás i Folch és professora del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB i membre de l’equip EDO. La seva activitat docent i de recerca gira entorn dels temes d’organització de centres: lideratge educatiu, cultura y clima en las organitzacions, desenvolupament de les organitzacions, canvi i innovació i gènere i Universitat. És autora de diversos manuals i nombrosos articles fruit de la recerca en revistes com ara Educar, Revista de Educación, Bordón i Educatio Siglo XXI, en l’àmbit espanyol, i Higher Education Quarterly, EEPA, Educational Management, Administration and Leadership i The International Journal of Learning, en l’àmbit anglosaxó.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies