Èxit del III CIEDO 2014

221_CIEDO
Conferències

Finalitza el III Congrés Internacional EDO ‘Organitzacions que aprenen i generen coneixement’, que va tenir lloc entre els dies 14 i 16 de maig de 2014, amb gran èxit de participació i fins a 390 assistents.

Des de les institucions promotores del III CIEDO agraïm la participació i implicació en les activitats plantejades per part de totes les persones assistents. Aprofitem també per destacar la qualitat de les aportacions fetes, felicitant especialment a les persones premiades per les seves aportacions en les diverses modalitats contemplades. Al següent enllaç es poden consultar les aportacions premiades juntament amb un breu resum d’aquestes  http://goo.gl/PWkaRH.

Les conclusions generals més significatives i relacionades amb els objectius del Congrés i que es van presentar de mode provisional a l’acte de clausura es poden consultar a http://goo.gl/oFvhdQ. A mode de síntesi són les següents:

1- La societat actual considera el coneixement i la formació contínua dels treballadors com a elements estratègics de les organitzacions.
2- Realitats més complexes i dinàmiques exigeixen majors esforços col·laboratius que permetin incorporar i compartir el coneixement personal, institucional i social.
3- El desenvolupament de les Comunitats de Pràctica Professional (CoP) queda supeditat a les estratègies i instruments que en facilitin la concreció i a l’empoderament dels professionals que hi participen.
4- Cal accelerar el canvi de paradigma de la formació cap a un que parteixi de metodologies actives i vinculades a les necessitats de la pràctica professional.
5- Es constata l’existència de múltiples experiències aplicades de noves metodologies d’aprenentatge en el lloc de treball.
6- La cultura organitzativa, el lideratge, el treball col·laboratiu o una estructura flexible faciliten l’aprenentatge en el lloc de treball.
7- Les principals dificultats per impulsar la millora de la pràctica professional mitjançant la reflexió compartida són culturals i no només tècniques.
8- El desenvolupament de l’aprenentatge informal augmenta en major grau que els sistemes i metodologies relacionats amb aquest.
9- La xarxa s’ha convertit en una eina essencial per a l’intercanvi d’informació, coneixement i experiències.
10- Les xarxes socials també poden ser un instrument important al servei del coneixement.
11- La validesa dels nous plantejaments queda subordinada a l’aplicació de processos avaluatius directes i indirectes que considerin el seu sentit formatiu i transformador.

Qualsevol aportació, observació o valoració respecte les conclusions provisionals presentades es pot adreçar a edo@uab.cat.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies