La pandèmia de la Covid -19 està desafiant no només la nostra vida i interacció quotidianes, sinó també els processos i estratègies sistèmics, com els relacionats amb el sector de la salut o l’educació. I aquests reptes tenen un impacte a llarg termini i es reflectiran en un canvi més profund en la forma en què es veurà l’educació i la formació i les habilitats i competències necessàries per als proveïdors d’educació i formació.
El projecte “Habilitats Essencials de Qualitat per a Docents en Aprenentatge en Línia” té una estratègia de 24 mesos amb els següents objectius:
- O1: Desenvolupament de forma acadèmica i col·laborativa de 5 mòduls d’e-learning que aborden les competències essencials per a un aprenentatge en línia de qualitat (presència en línia, interacció i diàleg, gamificació, disseny instruccional, retroalimentació i avaluació).
- O2: Creació d’una xarxa europea de formadors de professors per a l’aprenentatge en línia composta per 18 professors que participen en un avançat compost per 10 dies de formació, cicles de retroalimentació amb els usuaris finals (estudiants i professors a nivell local) i realització de webinars temàtics.
- O3: Augmentar les competències de més de 2.450 docents perquè puguin impartir classes en línia de més qualitat que abordin l’atracció, la interactivitat i el progrés acadèmic dels estudiants. El marc de gestió de el projecte consta de 7 activitats, 4 reunions de consorci, accions de seguiment i avaluació i un component de comunicació i difusió coherent.
A la fi de el projecte, es finalitzaran 5 productes intel·lectuals (en anglès i en els 4 idiomes de el projecte: francès, espanyol, noruec, romanès) i es difondran en forma de cursos d’aprenentatge electrònic de lliure accés:
- IO1 – E-learning “Foment de l’autoconfiança per a la comunicació online”
- IO2 – E-learning “Gestió d’aules interactives en línia”
- IO3 – E-learning “Gamificar l’aula en línia”
- IO4 – E-learning “Disseny instruccional per a l’aprenentatge en línia”
- IO5 – E-learning “Avaluació i comentaris dels estudiants en l’entorn en línia”
El projecte ha estat dissenyat com una resposta a les necessitats de formació i aprenentatge digital dels professors dels 4 països socis i reflecteix l’interès i l’enfocament estratègic cap a la innovació, el desenvolupament de continguts d’aprenentatge d’alta qualitat dels socis de l’consorci i els seus objectius estratègics d’associació dins el Programa Erasmus +.