Des de la creació dels Graus d’Educació Infantil i Primària, la Competència digital ha estat una competència transversal a tota la titulació. En els últims anys, en la investigació educativa sobre l’àmbit de la tecnologia, aquesta competència s’ha anat transformant cap a l’àmbit docent fins a definir la Competència Digital Docent (CDD). En l’actualitat existeixen diversos marcs de referència i hi ha una clara aposta de diferents organismes nacionals i internacionals per al desenvolupament d’aquesta competència amb l’objectiu d’impactar en la nostra actuació docent i respondre a les necessitats de l’Segle XXI.
Així mateix, el Departament d’Educació ha marcat el curs 2023-2024 com la data màxima en què la Competència Digital Docent (CDD) ha d’estar integrada i treballada específicament als plans d’estudis dels graus d’Educació Primària i d’educació Infantil per garantir que els i les estudiants que finalitzen aquests graus adquireixen la Competència Digital Docent, com a mínim, a nivell inicial. La Competència Digital Docent, segons el Marc de el Departament d’Educació, no es refereix únicament a el desenvolupament de les habilitats instrumentals amb les tecnologies digitals sinó també la mirada digital a diverses dimensions: didàctica, organització, comunicació, civisme i desenvolupament professional.
En aquest sentit, cal proporcionar propostes específiques per a la incorporació i avaluació de la CDD a diferents assignatures clau de el pla d’estudis i començar a identificar la formació que requereix el professorat universitari; tant per a aquells / es que podran desenvolupar CDD en les seves assignatures, com a la resta de professorat que imparteix assignatures als graus de la Facultat.
Així doncs, els objectius plantejats són:
- O1: Revisar el Pla d’estudis i les assignatures que podrien incloure el desenvolupament i avaluació de la CDD.
- O2: Proposar accions específiques per desenvolupar i avaluar la CDD a el pla d’estudis d’Educació Primària i d’Educació Infantil per garantir l’adquisició de la CDD a la fin dels graus.
- O3: Identificar les necessitats formatives de professorat universitari respecte la CDD