Aquesta investigació duta a terme entre octubre de 2002 i 2004 pretenia dos grans objectius:
- Identificar els punts forts i els punts febles de les tutories personalitzades que es realitzen des del curs 1995-1996 a la Facultat de Veterinària de la UAB, per tal de disposar d’elements prou contrastats com per, si es considera, redefinir-ne el Pla de Tutoria i generalitzar lexperiència a altres facultats de la UAB i altres universitats.
- Elaborar una guia-marc de suport per a l’elaboració de Plans de Tutoria universitaris que ajudin a desenvolupar l’atenció tutorial a la UAB, contribuint a la difusió i la generalització entre les diferents titulacions.
La metodologia de treball ha procurat indagar la realitat mitjançant aproximacions de caràcter quantitatiu i qualitatiu. Per això s’han realitzat entrevistes obertes a informants clau, s’ha aplicat un qüestionari als estudiants de 2n i 5è curs de la titulació i se n’han contrastat les respostes amb entrevistes grupals a professors-tutors i responsables acadèmics de la Facultat.
i organitzats d’acord amb referents significatius i buscant sempre la contrastació. Enriquits amb la informació aportada per l’anàlisi bibliogràfic i per l’equip de deganat, han servit de base per establir les conclusions i les propostes de millora pertinents.
Les aportacions finals inclouen un fons documental sobre tutoria a la universitat en general i més concretament a la UAB, un informe sobre les tutories a la Facultat de Veterinària i propostes per a la seva millora, una guia-marc per orientar en l’elaboració de Plans de Tutoria, el disseny de tallers sobre tutoria universitària i diversos articles sobre tutoria i tutoria acadèmica.