La formació audiovisual a l’educació infantil i primària: propostes interdisciplinàries d’innovació i millora

Imagotipo CRIEDO
Entitat finançadora: Junta de Comunidades de Castilla – La Mancha
Data d'inici: 01/01/2010
Data de finalització: 01/01/2012
Coordinació: Mario Martín Bris (UAH)
Finançament global: 9.000

Per tal de centrar breument el propòsit d’aquest projecte de recerca, direm que es pretén analitzar el que anomenarem la formació audiovisual que s’imparteix actualment, entesa com a formació directament relacionada amb les àrees d’educació artística: plàstica i música. En principi, estimem que pot ser susceptible d’àmplies millores, per això, després d’una primera anàlisi i diagnòstic, es pretén elaborar, presentar i posar en marxa propostes d’innovació per als nivells d’educació infantil i primària.

El món audiovisual envaeix tots els espais de la vida quotidiana dels menors que no semblen estar preparats, per descodificar els seus missatges. A l’educació artística actual, se solen desaprofitar les seves àmplies potencialitats educatives limitant-se, en la majoria dels casos, a la utilització de materials didàctics proposats per les editorials, de dubtosa qualitat educativa.

Un dels punts clau daquest projecte, serà la formació permanent del professorat i la creació de materials de qualitat per aconseguir els objectius que es plantegen. El propòsit és, doncs, revisar els plantejaments actuals en el camp de la nostra competència per conèixer i reflexionar sobre la situació, per tal de poder proposar i actuar
pensant en la innovació i la millora de l’educació. Les propostes estaran sempre referides a actuacions pedagògiques dins de les directrius marcades des de les lleis orgàniques que ordenen el sistema educatiu actual.

Personal associat al projecte:

Mario Martín Bris (UAH, Coord.), Carmen Alcaide (UAH), Yolanda Muñoz (UAH).

Comparteix a les xarxes: