Estudi de les dimensions de visibilitat de les professores a la Universitat contemporània

Imagotipo CRIEDO
Entitat finançadora: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales de España
Data d'inici: 01/01/2005
Data de finalització: 01/01/2006
Coordinació: Marina Tomàs
Finançament global: 23.567,50
Referència: Exp. 005/07

A partir dels estudis recents del propi grup de recerca sobre el lideratge i participació en la presa de decisions a la universitat i d’altres grups nacionals i europeus vinculats al tema es treballen les causes i, consegüentment, les estratègies d’intervenció que cal seguir respecte a la menor visibilitat de la dona als principals escenaris de la Universitat.

Es fa una aproximació conceptual de la visibilitat de les professores universitàries des de dos tipus de categories: formal i informal i des de 4 dimensions: participació, presa de decisions, expertesa i atribucions de poder.

Per què segueixen havent-hi més rectores que rectors? Per què a les cites bibliogràfiques continuen predominant els professors? Què impedeix a les professores fer un pas endavant i ser més visible?

El nostre estudi aprofundeix en les causes i raons per les quals sent igualment vàlides la visibilitat de les professores és menor.

Personal associat al projecte:

Dolors Bernabeu (UAB), Diego Castro (UAB), M.Mar Durán (UAB), Monica Feixas (UAB), Cristina Guillamón (UAB), Georgeta Ion (Universidad de Bucarest), José Manuel Lavié (Universidad de Sevilla), Julián López (Universidad de Sevilla), Marita Sánchez (Universidad de Sevilla), Carme Sanjuan (UAB), Marina Tomàs (Coord., UAB).

Comparteix a les xarxes: