El projecte CO+RESPONSABILITAT parteix d’un principi clau que és la implicació compartida i participativa de tots els actors en l’acció educativa per desenvolupar una veritable acció transformativa. El nou currículum d’Educació Bàsica planteja sis vectors d’actuació que són línies d’actuació transversal i que orienten l’educació del nou ciutadà des d’una visió holística, participativa i crítica. 5è vector: Ciutadania democràtica i consciència global. La vessant comunitari i l’entorn, té molta importància per cercar una transformació sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques i més democràtica. Els objectius del projecte són: analitzar el desenvolupament competencial que en la formació inicial dels docents es realitza sobre l’EDS; dissenyar i implementar un pla d’inducció i transformació de la pràctica docent centrat en el desenvolupament sostenible, que generi pensament crític autoreflexió i canvis d’actuació; establir estratègies de consolidació i disseminació del projecte entre els centres educatius i en la formació inicial docent; diagnosticar les competències sobre sostenibilitat entre el futur professorat; i avaluar, a partir d’evidències, l’impacte del projecte en el desenvolupament competencial i canvis d’actituds entre els docents i l’alumnat.
CO+RESPONSABILITAT. Currículum sostenible i formació inicial de docents d’educació primària i secundària: projecte per desenvolupar el 5è vector, Ciutadania democràtica i consciència global
Sílvia Bonilla Amador (INS Escola Torre Queralt), Esther Canelles Sales (Escola Mare de Déu del Carme – Alcoletge), Gemma de Lema Moreta (Institut escola Torre Queralt – Lleida), Sònia Fernández Pena (Escola El Roser – Sudanell), Òscar Flores Alarcia (Universitat de Lleida), Saida López Crespo (Universitat Autònoma de Barcelona), Trinidad Mentado Labao (Universitat de Barcelona), Aleix Olondriz Valverde (Universitat de Lleida), Anna Pérez Guiu (Institut Escola Torre Queralt – Lleida), Anabel Ramos Pla (Universitat de Lleida), Pilar Rogé i Montagut (Escola Mare de Déu del Carme – Alcoletge), Alba Cabiscol Majós (Escola Espiga – Lleida), Gisela Cebrián Bernat (Universitat Rovira i Virgili), Isabel del Arco Bravo (Universitat de Lleida) (IP del projecte), Noemí Florido Beltrán Escola (El Roser – Sudanell), Ángel Ibaceta (Institut escola Torre Queralt – Lleida), Cristina Mayench Cirera (Institut escola Torre Queralt – Lleida), José Luís Muñoz Moreno (Universitat Autònoma de Barcelona), Estefania Pedrós (Institut escola Torre Queralt – Lleida), Pilar Plana Freixanet (Institut Escola Torre Queralt – Lleida), Ana Inés Renta (Universitat Rovira i Virgili) i Laura Fornons Casol (Universitat de Lleida).