CO+RESPONSABILITAT. Currículum sostenible i formació inicial de docents d’educació primària i secundària: projecte per desenvolupar el 5è vector, Ciutadania democràtica i consciència global

Entitat finançadora: AGAUR (Programa ARMIF)
Data d'inici: 01/12/2023
Data de finalització: 31/03/2025
Finançament global: 25.000
URL: https://projectecoresponsa.wixsite.com/inici/Inicio
Referència: 2023 ARMIF 00024

El projecte CO+RESPONSABILITAT parteix d’un principi clau que és la implicació compartida i participativa de tots els actors en l’acció educativa per desenvolupar una veritable acció transformativa. El nou currículum d’Educació Bàsica planteja sis vectors d’actuació que són línies d’actuació transversal i que orienten l’educació del nou ciutadà des d’una visió holística, participativa i crítica. 5è vector: Ciutadania democràtica i consciència global. La vessant comunitari i l’entorn, té molta importància per cercar una transformació sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques i més democràtica. Els objectius del projecte són: analitzar el desenvolupament competencial que en la formació inicial dels docents es realitza sobre l’EDS; dissenyar i implementar un pla d’inducció i transformació de la pràctica docent centrat en el desenvolupament sostenible, que generi pensament crític autoreflexió i canvis d’actuació; establir estratègies de consolidació i disseminació del projecte entre els centres educatius i en la formació inicial docent; diagnosticar les competències sobre sostenibilitat entre el futur professorat; i avaluar, a partir d’evidències, l’impacte del projecte en el desenvolupament competencial i canvis d’actituds entre els docents i l’alumnat.

Personal associat al projecte:

Sílvia Bonilla Amador (INS Escola Torre Queralt), Esther Canelles Sales (Escola Mare de Déu del Carme – Alcoletge), Gemma de Lema Moreta (Institut escola Torre Queralt – Lleida), Sònia Fernández Pena (Escola El Roser – Sudanell), Òscar Flores Alarcia (Universitat de Lleida), Saida López Crespo (Universitat Autònoma de Barcelona), Trinidad Mentado Labao (Universitat de Barcelona),​ Aleix Olondriz Valverde (Universitat de Lleida), Anna Pérez Guiu (Institut Escola Torre Queralt – Lleida), Anabel Ramos Pla (Universitat de Lleida), ​ Pilar Rogé i Montagut (Escola Mare de Déu del Carme – Alcoletge), ​Alba Cabiscol Majós (Escola Espiga – Lleida), ​Gisela Cebrián Bernat (Universitat Rovira i Virgili), Isabel del Arco Bravo (Universitat de Lleida) (IP del projecte), Noemí Florido Beltrán Escola (El Roser – Sudanell), Ángel Ibaceta (Institut escola Torre Queralt – Lleida), ​Cristina Mayench Cirera (Institut escola Torre Queralt – Lleida), ​José Luís Muñoz Moreno (Universitat Autònoma de Barcelona),​ Estefania Pedrós (Institut escola Torre Queralt – Lleida),​ Pilar Plana Freixanet (Institut Escola Torre Queralt – Lleida), Ana Inés Renta (Universitat Rovira i Virgili) i Laura Fornons Casol (Universitat de Lleida).

Comparteix a les xarxes: