Les institucions universitàries tenen la responsabilitat de promoure el desenvolupament de les competències necessàries perquè l’alumnat sigui capaç d’exercir una ciutadania activa, dins i fora de l’àmbit professional. Aquí adquireix rellevància la competència emprenedora tal com reconeixen diferents governs i organismes nacionals i internacionals, així com diferents sectors socials que la perceben com a indispensable per a afrontar els reptes d’un futur complex i incert.
L’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) es mostra com una proposta metodològica que possibilita abordar el desenvolupament de la competència emprenedora, facilitant que l’alumnat apliqui els seus coneixements per a avaluar i resoldre problemàtiques i reptes reals, alhora que proposen alternatives sostenibles en el temps.
Tot i que l’ús de l’ABR en la formació universitària es cada vegada més generalitzat, són escasses encara les dades de les que disposem per valorar els beneficis i els desafiaments que presenta l’ús de l’ABR a la formació universitària. Evidenciar, així mateix, una manca de fonamentació científica sobre aquesta metodologia d’aprenentatge. El propòsit del projecte RE-CREAT és, per tant, analitzar els beneficis i els desafiaments que s’estan identificant en a les diferents experiències o proves pilots que es duen a terme sobre l’ABR a la nostra universitat.