El feedback i l’avaluació per a l’aprenentatge representen l’eix vertebrador de la presa de decisions en els processos de millora dels resultats d’aprenentatge i el rendiment acadèmic de l’alumnat. No obstant això, l’avaluació i el feedback moltes vegades són infrautilitzats i sovint no es consideren en els processos de planificació de les millores en les assignatures o en els processos d’aprenentatge dels propis alumnes. Com a resposta, aquest projecte proposa: 1) fer una anàlisis de les estratègies avaluatives i del feedback per detectar el seu impacte sobre l’aprenentatge de l’alumnat; 2) identificar exemples d’estratègies avaluatives i de feedback efectives; 3) investigar les condicions i els factors contextuals que les fan efectives per 4) proposar accions de millora de la docència de la facultat en el context actual de revisió dels plans d’estudi. La finalitat es proposar millores de les capacitats dels estudiants, dels docents i institucionals per dissenyar, estimular i millorar les pràctiques de feedback i d’avaluació universitària, de la facultat i transferibles en altres contextos de la universitat. Per donar suport a aquest objectiu, el projecte oferirà recursos empírics de dissenys i condicions de feedback per guiar el professorat, els equips de coordinació així com la política institucional, en el context de la revisió actual dels plans d’estudis.
Avaluació i Feedback per a l’Aprenentatge: Reptes i Oportunitats per Millorar la Cultura Avaluativa a la Facultat de Ciències de l’Educació
Entitat finançadora: Projectes de Recerca en Docència i Innovació docent (UAB)
Data d'inici: 01/09/2024
Data de finalització: 31/12/2026
Finançament global: 2.500 €
Personal associat al projecte:
Georgeta Ion (IP), Marta Bertran Tarrés, Lurdes Martínez Mínguez, Marilisa Birello, Aleix Barrera Corominas, Ricard Benito Pérez, Nayme Salas, Jose Luis Muñoz, Carolina Nieva Boza, Saida Lopez Crespo