Publicació de l’Informe del Project Difference

S’ha publicat l’informe del Project Difference – Suport a la formació d’alumnes amb diferències d’aprenentatge. Desenvolupament i resultats (2020-2023). Aquesta publicació ha estat coordinada pel professor i director del CRiEDO Joaquín Gairín Sallán amb la col·laboració d’Angelina Sánchez Martí (Departament de Pedagogia Aplicada) i Joaquín Serra, Sylvie Baguet i Ana Planella de la Fundació Fisas.

El “Projecte Difference” se centra en el desenvolupament de nous mètodes per a la identificació i el tractament individualitzat de l’alumnat amb problemes d’aprenentatge des d’una perspectiva educativa. Utilitzant l’enfocament d’Intervenció Instruccional (RtI: ‘Response to Intervention’), el projecte desenvolupa programes intensius i protocolaritzats per a l’alumnat en risc de dificultats específiques d’aprenentatge (DEA). Aquest enfocament preventiu i integrador combina l’avaluació, detecció i intervenció educativa amb metodologies basades en evidències.

Impulsat pel The National Center for Learning Disabilities als Estats Units, el moviment RtI ha estat un esforç multidisciplinari durant els últims 30 anys, amb l’objectiu d’ajudar a nens amb diferències d’aprenentatge, principalment dislèxia i TDAH. L’activitat del “Projecte Difference” s’ha estès a més de 50 centres i ha impactat a més de 13.000 escolars en els últims anys, subratllant la importància de l’avaluació realitzada.

Consulta l’informe aquí.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies