Durant els dies 20, 21 i 22 de novembre, Cristina Mercader i Laia Alguacil han participat al XXVII Congreso EDUTEC24: Tecnología Educativa para una Sociedad Multimodal, celebrat a Sevilla.
Les professores i investigadores del CRiEDO han presentat dues comunicacions sota la línia temàtica del congrés “Innovació educativa”, compartint resultats de projectes associats al centre.
D’una banda, han presentat la comunicació “Potenciant l’avaluació formativa amb tecnologies emergents”. La competència digital en educació s’ha tornat essencial després de la pandèmia, que va obligar a 800 milions d’estudiants a passar a l’educació a distància, revelant la falta de preparació docent. En aquesta comunicació es presenten resultats del projecte D-Eva. Els resultats inclouen D-EvaBank, amb 14 activitats per a avaluar habilitats pràctiques en educació infantil i primària; D-EvaHub, una plataforma amb solucions digitals com a realitat augmentada i virtual; i D-EvaTraining, que ofereix microcàpsules formatives per a millorar les competències digitals del professorat universitari. Aquest enfocament integral cerca adaptar les pràctiques avaluatives a l’entorn digital i fomentar una adopció sostenible de la innovació digital en l’educació superior.
D’altra banda, han presentat la comunicació “BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent amb Realitat Augmentada i Realitat Virtual”. El desenvolupament de la Competència Digital Docent en els graus d’Educació és una qüestió innegable. Per a formar a futurs mestres en aquesta competència, el professorat universitari també ha de ser competent. En la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB s’ha detectat la necessitat de formar per a l’ús didàctic dels recursos digitals, especialment aquells relacionats amb la Realitat Virtual i la Realitat Augmentada, incloent-hi exemples pràctics de la seva aplicació. Per a això, es va dissenyar el projecte BOOST, on s’ha creat: una guia informativa per a utilitzar els recursos digitals; un mapa de recursos per a identificar materials i espais disponibles en la Facultat; i un taller formatiu sobre l’aplicació didàctica de la realitat virtual i augmentada.
Les comunicacions es podran consultar en breus al llibre d’actes del congrés.
Més informació sobre el congrés aquí.
Revisa algunes de les nostres publicacions a xarxes socials aquí i aquí.