De l’11 al 13 de març s’ha celebrat a Diepenbeek (Bèlgica) la quarta reunió de coordinació del projecte europeu D-EMIND.
Aquesta quarta trobada ha servit per a consolidar la relació social entre els membres del projecte i per a fer un seguiment de les línies de treball, ajustar el calendari i acordar els aspectes relacionats amb la gestió quotidiana del mateix. La reunió ha comptat amb la participació de representants de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la University College of Northern Denmark (Dinamarca), UC Limburg (Bèlgica), Hochschule Dusseldorf (Alemanya) i la Cambra de Comerç i Indústria del Comtat de Csongrad (Hongria).
El projecte “D-EMIND-Promoting digital entrepreneurial mindsets in Higher Education”, finançat en el marc del programa Erasmus + (Ref.: 2021-1-ES01-KA220-HED-000032185) i coordinat per David Rodríguez-Gómez, pretén seguir avançat en les activitats desenvolupades en el marc del projecte ForEMlink. Té com a objectiu promoure que les institucions d’educació superior dissenyin, desenvolupin i provin una metodologia, basada en desafiaments en línia per promoure la mentalitat emprenedora a l’educació superior, per a la qual es dissenyeran diferents estratègies i eines d’aprenentatge. Per assolir aquest objectiu s’ha planificat quatre resultats, els quals es troben relacionats entre ells:
- Metodologia i eina d’autoavaluació: el resultat d’aquest projecte se centrarà en un desenvolupament més gran de l’esfera digital del Model ATOM el qual fomenta una mentalitat emprendedora (creativitat, pensament crític, resolució de problemes) entre els estudiants en entorns en línia. A més, es crearà una eina d’autoavaluació per mesurar la creativitat i la cultura emprenedora entre els estudiants.
- Toolbox i Plataforma D-EMIND: un repositori digital amb recursos oberts per promoure la mentalitat emprenedora. Es crearà una intranet per facilitar les interaccions entre estudiants, professors, mentors i organitzacions externes.
- Training Pack: la formació d’alumnes, professors i mentors és una part fonamental per fomentar l’ús de la plataforma en línia i la metodologia emprenedora desenvolupada. Aquest resultat contribuirà a desenvolupar la capacitat de docents, estudiants i mentors per implementar de manera autònoma la metodologia D-EMIND .
- D-EMIND MOOCs: el consorci desenvoluparà tres cursos oberts per a estudiantat, professorat i persones mentores. Els MOOCS per a estudiantat i professorat s’estructuraran en 6 unitats principals, una per a cada component del Model Atom. També es desenvoluparà un MOOC addicional centrat en la tutoria per a professorat, presones emprenedores experimentades o qualsevol altre agent clau interessat que vulgui tornar les seves pròpies experiències empresarials o d’experts a través de diàlegs productius entre mentor i alumnat.
Tota la informació del projecte aquí.