Lideratge directiu educacional

98_Liderazgo_Mex
Publicacions

Xochiquetzalli Mendoza Molina presenta aquest llibre que analitza actuacions directives, debats i diàlegs reflexius dirigits a identificar accions quotidianes que permetin redefinir compromisos i responsabilitats en entorns educatius canviants.

Xochiquetzalli Mendoza Molina és doctora en Pedagogia por la Universitat Autònoma de Barcelona, des de l’any 2010, essent el títol de la tesis que va defensar “La millora del lideratge directiu a partir de l’autorreflexió de les actuacions directives en una universitat mexicana en context de canvi: el cas del batxillerat politècnic”.

La publicació, titulada “Liderazgo directivo educacional. Una vía para la construcción de organizaciones abiertas al aprendizaje. El caso del bachillerato politécnico” és un resum de la tesis doctoral i presenta un estudi que analitza actuacions directives, debats i reflexions, dirigits a identificar accions quotidianes per a redefinir compromisos i responsabilitats en entorns de canvi educatiu, de cara a crear organitzacions que aprenguin (OA). El lideratge directiu és clau per a millorar l’aprenentatge de l’alumnat i la gestió del centre escolar. Però els directius han de redissenyar rols, tasques i habilitats per a crear OA, un camí per al canvi.

Es plantegen vuit capítols, essent el primer un debat per a identificar que fan i pensen els directius del canvi en un batxillerat politècnic. El segon capítol tracta conceptes com organitzacions que aprenen, lideratge transformador, visió compartida i treball en equip. El següent aporta la reforma del politècnic i el rol del líder, per seguir amb el quart capítol en el que es presenta la metodologia mixta utilitzada en l’estudi. El capítol cinc fa un incís en els resultats aconseguits, cals com el major càrrec directiu, menys autocrítica i col·laboració, els conflictes comunicatius i l’entropia. També la concentració de decisions en un reduït grup. Els resultats fan evident avenços en el camí de les organitzacions obertes a l’aprenentatge, a partir dels aprenentatges organitzatius.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies