Lectura de Tesi Doctoral

185_Tesis_PazGonzalez
Projectes

Paz González defensa la seva tesi doctoral titulada " Concepcions educatives del Professorat i expectatives davant la formació . Escoles municipals de la Comuna de Coyhaique , Xile"

La tesi , que es vincula amb el projecte "Suport i enfortiment educacional en gestió directiva i competències professionals en la Municipalitat de Coyhaique - Xile" finançat per l' AECID en el període 2008 a 2011 , ha estat dirigida pel Dr Joaquín Gairín i la Dra Carme Armengol , ambdós membres del grup EDO.

L'estudi es relaciona amb les problemàtiques generals dels programes formatius i , més concretament , en els aspectes específics vinculats al Projecte AECID - Coyhaique amb la participació de professors de matemàtica i llenguatge / comunicació.

La metodologia de l'estudi és de caràcter qualitatiu i centrada en el cas del Projecte AECID - Coyhaique , amb la característica de ser diacrònica , és a dir , analitza un fenomen que es produeix en el temps , de manera multi - instrumental i participativa , concentrant-se en els professors de les escoles que participen en els cursos de formació desenvolupats per aquest projecte.

L'interès científic o rellevància rau en les aportacions que pugui proporcionar la investigació centrada en un grup que és fonamental per al desenvolupament de la tasca educativa , el professorat , alhora que permeti comprendre a aquest sector i analitzar les experiències en la participació d'un programa de formació.

Les responsabilitats del docent no estan exemptes de dificultats i incerteses i aquestes s'han de revertir amb mesures que vagin en suport al desenvolupament de l'aprenentatge dels professors , que enforteixi la seva funció i permeti adquirir noves pràctiques pedagògiques.

En les investigacions sobre la formació del professorat es pretén estudiar les alternatives amb què aquest sector pugui adoptar les innovacions de millor manera.

Amb això , entenem que la formació és part fonamental per al procés de desenvolupament individual i professional del docent , i per tant, la principal instància que té el professor per aprendre noves competències que permetin lliurar als alumnes aprenentatges eficaços.

Així , avui en dia , la connexió existent entre canvi , formació i pensament del professor és necessària per generar opcions concretes dirigides a l'èxit de les innovacions educatives.

Els resultats obtinguts en aquesta investigació han de seguir permetent debatre , discutir i reflexionar sobre la formació planificada i desenvolupada en contextos aïllats de Xile , el seu impacte sobre la realitat i sobre les concepcions educatives del propi professorat .

El tribunal encarregat de valorar la tesi doctoral , que estava conformat pels doctors Francisco Imbernón , que actuava com a president , Diego Castro , que actuava com a secretari i Mario Martín Bris , que actuava com a vocal, va valorar la tesi amb un excel·lent cum laude.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies