Entre els dies 8 a 12 de gener s’ha realitzat a la University of Groningen un programa formatiu adreçat a de la Direcció General de Joventut del Turquia, l’objectiu del qual era facilitar-los eines i estratègies per a poder introduir projectes i activitats vinculades a la formació en l’àmbit bio econòmic en les propostes educatives i d’orientació realitzem els centres de joventut d’aquest país.
La formació, que ha estat desenvolupada en el marc del projecte “BioYouth – Enhanced Capacity of the Youth on Biobased Economy”, ha estat implementada per professorat de la University of Groningen i la Universitat Autònoma de Barcelona. Per part del CRiEDO, hi ha participat Aleix Barrera, presentant els resultats obtinguts en el marc del projete BioYouth i UrBIOfuture. D’aquest últim, una de les sessions es va centrar en analitzar i discutir les bones pràctiques identificades per a enfortir la col·laboració entre la indústria i els centres educatius/formatius.
El projecte “BioYouth – Enhanced Capacity of the Youth on Biobased Economy (2021-1-TR01-KA22-YOU-00029205)”, està finançat en el marc del programa Erasmus + i és coordinat per l’International Agricultural Training Center vinculat al Ministeri d’Agricultura de Turquia. Aquest projecte parteix de l’actual context mundial on els recursos són finits, hi ha problemes ambientals globals i hi ha un gran creixement de la població que ens obliga a buscar noves formes de producció i consum respectant els límits ecològics del nostre planeta. La necessitat d’aconseguir la sostenibilitat acaba amb una forta demanda per modernitzar les nostres indústries i reforçar la posició d’Europa en una economia global altament competitiva. Per fer front a aquests reptes, els països han de millorar i innovar enfocaments en els sectors de la indústria i els serveis substituint el material sintètic derivat de combustibles fòssils per material bio.
BioYouth es focalitza sobretot en el context de Turquia, i té com a objectius principals (1) dissenyar perfils ocupacionals en l’àmbit de la Bioeconomia, (2) sensibilitzar els joves sobre possibles itineraris professionals, xarxes actuals i d’innovació en el sector i (3) desplegar continguts de formació i algunes eines útils per als treballadors.