Didàctica per a l’educació infantil, primària i secundària

23_mLORENZO
Publicacions

Manuel Lorenzo Delgado, Catedràtic de la U. de Granada, coordina aquesta obra col·lectiva en la que es presenten diferents propostes didàctiques per al treball a las aules dels centres educatius.

Corren nous aire de reforma a les aules universitatries. Una més en els últims temps? Pot ser, però en tot cas, una reforma dels plans d’estudi de Formació del Professorat imprescindible en aquesta ocasió si volem ser i sentir-nos mínimament universitaris europeus. En efecte, en el context de l’EEES i per a dotar-lo de contingut en el nostre camp professional dins del nostre país, ha nascut el present llibre.

Els seus principals destinataris queden configurats en el títol del mateix:

- Mestres d’Educació Infantil i Primària.

- Pedagogs i estudiants de Psicopedagogia.

- Alumnes del Màster de Secundaria.

Són els destinataris, a més, els que proporcionen aquest títol “Didàctica per a l’Educació Infanti, Primària i Secundària”.

Com s’ha intentat aquest objectiu tant ambiciós i comprensiu? La Didàctica ofereix, sense dubtes, àmplies coincidències en les seves ofertes normatives apliables als estudiants dels tres nivells no universitaris del sistema escolar. Però, juntament amb aquests temes més “transversals” s’ofereixen capítols que obren noves possibilitats de treball didàctic en les aules segons el nivell educatiu: el joc a Infantil, el Portfolio o l’Aprenentatge Servei per a la Secundària, Formació Professional o Educació Superior, etc..



En l’altre pol d’un llibre sempre està la font. En aquest cas, l’autoria múltiple i compartida, fruit d’un treball col·laboratiu no sempre fàcil. Els autors dels diferents capítols són professors de l’àrea de Coneixement corresponent, experts en el seu tema, i que es troben pràcticament per tota la geografia nacional. Ells es sentiran satisfets si els col·legues, a les seves classes, els adapten, amplien i reconstrueixen segons cada context concret de formació perquè el seu major desig personal ha estat i és contribuir a la formació, sobre tot inicial, dels futurs professionals de l’educació no només a través de la seva presència a classe, sinó amb la de la presència anònima que, esperen, els proporcioni aquest manual.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies