Laia Vila, investigadora predoctoral i membre del CRiEDO, assisteix a la Jornada “Changing Education Together” de mSchools al Mobile World Congress per estar al dia dels avenços i innovacions en tecnologia i educació.
L’esdeveniment, organitzat per mSchools, reuneix experts, representants educatius i escoles catalanes per abordar els reptes i oportunitats de la transformació educativa. Avui, mSchools ha inaugurat amb gran èxit la jornada “Changing Education Together”, un esdeveniment dedicat a explorar noves perspectives i iniciatives per millorar l’educació a Catalunya. Amb la presència destacada de la consellera d’Educació, Anna Simó, i el CEO de GSMA, John Hoffman, l’esdeveniment ha destacat la importància de la col·laboració entre diferents actors per impulsar la innovació educativa.
La jornada ha estat marcada per la presentació de la nova etapa de mSchools, amb set línies directives clares que guiaran les seves futures iniciatives: èxit educatiu, educació emocional, art i creativitat, consciència global, llengua, cultura i diversitat, educació mediàtica, i equitat i inclusió.
Representants de quatre escoles catalanes, Escola Mansuet, Escola Mas i Parera, IES Castellet i Vedruna Sagrat Cor, han compartit els resultats dels seus projectes en col·laboració amb altres organitzacions. La robòtica i la comunicació han estat temes destacats, mostrant l’entusiasme dels alumnes i l’impacte positiu en la seva formació.
Una de les novetats més rellevants de la jornada ha estat la presentació de mSchools Lab, una iniciativa pionera a Europa que convida les institucions educatives a presentar projectes innovadors relacionats amb l’educació i la tecnologia. Aquesta convocatòria destaca l’aposta de mSchools per impulsar la creativitat i l’experimentació en l’àmbit educatiu.
La conferència magistral a càrrec de Mark West, especialista en educació de la UNESCO, ha clausurat l’esdeveniment amb la seva presentació titulada “Mirar enrere per a veure endavant”. West ha reflexionat sobre l’evolució de la tecnologia a l’educació i ha subratllat la necessitat de gestionar amb seny la integració de les tecnologies a les aules. Ha alertat sobre els perills de considerar-les com l’únic recurs exitós i ha cridat les escoles a dissenyar processos d’ensenyament-aprenentatge coherents amb els veritables objectius educatius, que no han d’oblidar les competències més enllà de les digitals.