El passat 29 de febrer, es va dur a terme una nova reunió en línia per fer seguiment del projecte europeu D-EMIND, coordinat per David Rodríguez i finançat pel programa Erasmus +.
L’objectiu principal d’aquest projecte, anomenat “D-EMIND-Promoting digital entrepreneurial mindsets in Higher Education”, és promoure que les institucions d’educació superior dissenyin, desenvolupin i provin una metodologia, basada en desafiaments en línia per promoure la mentalitat emprenedora a l’educació superior, per a la qual s’estan dissenyant diferents estratègies i eines d’aprenentatge. Durant la reunió, es va realitzar fer seguiment dels tres resultats clau del projecte:
- Metodologia i eina d’autoavaluació: el resultat d’aquest projecte se centrarà en un desenvolupament més gran de l’esfera digital del Model ATOM el qual fomenta una mentalitat emprendedora (creativitat, pensament crític, resolució de problemes) entre els estudiants en entorns en línia.
- Toolbox i Plataforma D-EMIND: un repositori digital amb recursos oberts per promoure la mentalitat emprenedora. Es crearà una intranet per facilitar les interaccions entre estudiants, professors, mentors i organitzacions externes.
- Training Pack: la formació d’alumnes, professors i mentors és una part fonamental per fomentar l’ús de la plataforma en línia i la metodologia emprenedora desenvolupada.
- D-EMIND MOOCs: el consorci desenvoluparà cursos oberts per a estudiantat, professorat i persones mentores.
El projecte D-EMIND, amb investigadors de diferents universats europees com la University College of Northern Denmark (Dinamarca), UC Limburg (Bèlgica), Hochschule Dusseldorf (Alemanya) i Csongrad County Chamber of Commerce and Industry (Hongria), es centra en quatre objectius operatius crucials:
- Desenvolupar i promoure l’ús d’una plataforma transeuropea per a la CBL, la innovació i l’aprenentatge entre iguals entre estudiants i professors.
- Facilitar els reptes del món real on els estudiants, com a part de la seva educació formal, cooperin amb organitzacions externes per ajudar-los a resoldre aquests reptes.
- Fusionar l’aprenentatge basat en desafiaments i l’ensenyament de l’emprenedoria i, per tant, portar tots dos al següent nivell
- Preparar els estudiants per a una vida laboral que transgregui les fronteres física i/o digital, augmentant així la seva capacitat per treballar a nivell europeu/internacional.
- Reforçar el vincle entre institucions d’educació superior i institucions i organitzacions externes (empreses, administració pública, ONG, etc.) per tal de co-crear projectes de foment de l’emprenedoria.
Visita la página web oficial.