Un nou estudi publicat a la Revista Brasileira de Educação explora les percepcions de docents, directius i assistents de l’educació sobre les dimensions clau per a la formació de Comunitats Professionals d’Aprenentatge (CPA) a Xile.
L’article, escrit per Marcela Andrea Peña Ruz i Carme Armengol Asparó, destaca que les dimensions relacionades amb el desenvolupament de la missió i els valors compartits, així com les relacions internes i l’aprenentatge col·laboratiu, són valorades positivament. No obstant això, la pràctica personal compartida i les condicions i recursos per al desenvolupament de les CPA continuen sent un repte per als equips directius i sostenidors.
Aquest estudi aporta una visió detallada sobre les dinàmiques internes de les CPA i ofereix recomanacions per a la seva millora, destacant la importància de les condicions i recursos adequats per al seu desenvolupament efectiu.
L’estudi representa un pas important en la comprensió i millora de les Comunitats Professionals d’Aprenentatge a Xile, oferint una base sòlida per a futures investigacions i pràctiques educatives.
Llegeix l’article aquí.