Aquest llibre introdueix el lector a quatre tècniques de recollida de dades sovint utilitzades en la investigació social i educativa: el qüestionari, l’entrevista, el grup de discussió i l’observació participant. En el cicle de la investigació, aquestes tècniques són implementades per tal d’aglutinar un conjunt d’evidències que, un cop analitzades, permetin donar resposta a preguntes de recerca de tipus quantitatiu i qualitatiu. La naturalesa de la informació generada és un aspecte central a l’hora de decidir la tècnica que guiarà la recollida de dades. Cada tècnica produeix un tipus dinformació diferent i, en conseqüència, dóna accés a dimensions diferents dels fenòmens socials investigats. Per aquesta raó, a més d’oferir un marc de referència per al disseny i la implementació de cada tècnica, el llibre pretén dotar el lector de les competències necessàries per a l’avaluació de la seva pertinença i adequació a diferents situacions de recerca.
Técnicas de investigación social y educativa
Any de publicació: 2016
Autoria: Sergi Fàbregues, Julio Meneses, David Rodríguez-Gómez, Marie-Hélène Paré