Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview

Any de publicació: 2016
Autoria: Fabio Dovigo
Editorial: University of Bergamo

El projecte Access4All se centra en el tema de la diversitat promovent la inclusió educativa i social de col·lectius infrarepresentats i d’alumnat no tradicional, amb l’objectiu de satisfer una de les principals prioritats que es demanen, és a dir, la millora de les capacitats de les organitzacions actives en els àmbits de l’educació, la formació i la joventut, especialment en els àmbits del desenvolupament estratègic, la qualitat de l’aprenentatge, l’equitat i la inclusió, les activitats qualitatives i dirigides a col·lectius específics. D’aquesta manera, Access 4All aborda clarament una de les característiques importants del programa Erasmus+: “Promocionar l’equitat i la inclusió facilitant l’accés a estudiants amb antecedents desfavorits i menys oportunitats en comparació amb els seus companys” (Guia del programa Erasmus+, 2014: 13). Aquest objectiu principal es concentra en 4 objectius específics: (1) establir un mapa amb les polítiques institucionals d’atenció a col·lectius vulnerables en relació a l’accés i l’èxit acadèmic; (2) establir directrius que han d’implementar les organitzacions d’educació superior per promoure iniciatives destinades a fomentar l’accés i el desenvolupament exitós dels estudiants poc representats a les universitats; (3) co-crear estratègies i mesures que promoguin l’accés, la permanència (i l’èxit) d’estudiants vulnerables i aprenents no tradicionals a la universitat; (4) crear un laboratori per a la creació d’estratègies innovadores i flexibles per promoure el compromís social de les institucions d’educació superior en relació amb els col·lectius d’estudiants més vulnerables. Davant la manca de dades comparables sobre diversitat i col·lectius infrarepresentats a l’educació superior que reporta la investigació, creiem que és important aprofitar el projecte Access4All per oferir una visió general de la situació actual de l’educació superior als sis països participants en el projecte. (Finlàndia, Itàlia, Portugal, Romania, Espanya i Regne Unit), amb una especial preocupació pels temes relacionats amb la dimensió social que és el nucli de la proposta. Tot i que, per les raons esmentades anteriorment, no totes les dades estan totalment disponibles i comparables, creiem que aquesta visió general pot contribuir a millorar el nostre coneixement sobre l’estat de l’art d’accés i participació de no estudiants tradicionals en institucions superiors dels països, la qual cosa ens permetrà desenvolupar una comprensió analítica que ajudi al desenvolupament de bones pràctiques a implementar en les següents etapes del projecte.

Comparteix a les xarxes: