Aquesta guia té com a finalitat servir de suport als agents implicats en lorientació dels estudiants universitaris amb discapacitat. Es tracta de proporcionar pautes clares dactuació als diferents agents implicats en el procés formatiu dels estudiants amb discapacitat, a fi de garantir que els estudiants amb discapacitat puguin seguir els seus estudis universitaris en igualtat de condicions que la resta destudiants. El seu èxit més gran seria ajudar a optimitzar el procés d’aprenentatge de l’estudiant amb discapacitat, potenciar la seva autonomia personal i facilitar la maduració del seu projecte personal i professional. Paral·lelament, busca afavorir pràctiques inclusives a la universitat ia les activitats internes i externes vinculades amb els estudis universitaris. Els objectius que pretén són: Proporcionar pautes generals datenció i suport per a persones que presenten necessitats educatives específiques associades a discapacitat; impulsar lactivitat de centres i titulacions dirigida a sistematitzar latenció a estudiants amb discapacitat; proporcionar eines que permetin l’elaboració de plans tutorials per a estudiants amb discapacitat a les diferents facultats. A través del PATdis es busca afavorir els objectius formatius vinculats a la tutoria universitària.
Plan de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad (PATdis). Guía de recomendaciones. Gestores y profesorado universitario
Any de publicació: 2013
Autoria: Anabel Galán Mañas, Joaquín Gairín, Montserrat Fernández, Josep María Sanahuja, José Luis Muñoz, Judit Oliver, Aleix Barrera, Carla Quesada, Marcela Salinas
Editorial: EDO-Serveis-Universitat Autònoma de Barcelona