La cultura de participación en los centros de secundaria : un estudio de casos en la Agenda 21 escolar

Any de publicació: 2013
Autoria: Ana María Forestello
Editorial: Graó

Aquest llibre analitza i desgrana finament el procés de participació en els centres escolars, esquartera i esmicola les parts, fent-ne comprensibles els elements, les característiques i els mecanismes. L’autora revela el procés en tots els seus components i qualitats, de manera que permet fer-nos conscients de la seva existència, qualitat, requisits, camins a prendre. Per això ofereix una bateria d’instruments “bons, bonics i barats” que faciliten la valoració de la qualitat dels processos participatius.

S’indaga sobre la participació com a “pràctica política” en el marc del programa Agenda 21 escolar de Barcelona, ​​a sis centres de secundària. S’evidencia que “a participar s’aprèn participant” i que els centres escolars poden contribuir a formar bons ciutadans que es preocupin pels interessos grupals, pel compromís social i polític; perquè en fomentar la participació als centres educatius es construeix el costat tou del sistema democràtic, formant ciutadans capaços de fer sentir la seva veu, de prendre decisions, d’actuar per produir canvis reals. Només així ens estem educant per sortir del bucle tancat en què ens té atrapats el costat insostenible de la globalització.

Comparteix a les xarxes: