Ara com ara, les competències i els resultats d’aprenentatge formen part del vocabulari universitari quotidià. Tot i això, aquesta presència en el discurs no garanteix la seva integració efectiva en l’oferta formativa. La qüestió és que més enllà de la complexitat conceptual del constructe, dels debats pedagògics que es mantenen o de les dificultats per portar les competències a la pràctica, la qualitat dun programa formatiu es mesura per la seva capacitat de mostrar que allò que diu promoure , ho promou efectivament i ho avalua.
L’obra que presentem és un full de ruta per avaluar la integració efectiva de les competències a un programa formatiu. S’organitza en dues parts: 1. Visió estratègica sobre un programa formatiu: presenta els fonaments del canvi conceptual necessaris per integrar el nou model en un context formatiu. 2. Full de ruta cap a la integració efectiva de les competències: presenta el Model per Avaluar la Integració de les Competències en un Programa (MEIC-P) com a instrument per avaluar la integració de la formació i avaluació per competències.
Aquesta obra, concebuda des de la investigació, la reflexió i l’experiència, vol ser una eina per als estudiosos del tema, els equips de gestió, coordinació i docència.