Aquesta aportació recull la visió de 46 especialistes de tretze països iberoamericans sobre les maneres d’entendre i promoure la relació dels centres educatius amb l’entorn. Situats a l’ensenyament secundari (ia la franja d’edat de 15 a 18 anys), es tracta de delimitar la manera com es connecta la vida interna i la vida externa del centre educatiu, presentant els models que s’utilitzen, les estratègies d’intervenció i les experiències més significatives a cadascun dels països. Les aportacions no busquen tant revisar la vinculació dels centres educatius entre si com analitzar fonamentalment les vinculacions amb la comunitat i les organitzacions que acull (associacions, empreses, organitzacions governamentals o no governamentals significatives,…). Sobre això, una part dels escrits recullen experiències i estratègies que concreten la relació que estudiem. Esperem que sigui així un suport per als estudiosos de la temàtica, però també aporti continguts que ajudin els directius a millorar la seva gestió de les relacions externes. L’orientació dels escrits a l’anàlisi organitzativa ia la funció dels directius com a promotors de les relacions amb la comunitat té a veure amb les finalitats i els objectius de la RedAGE; també amb el convenciment per part dels que escriuen que lordenació que es faci del context dintervenció i lactuació dels directius és fonamental per obtenir i mantenir les respostes més idònies a les exigències del medi sociocultural-econòmic. La seva realització es vincula a la trobada d’especialistes de la RedAGE realitzada el mes de març de 2013 a La Paz. Allà, els representants de les organitzacions membres van presentar i van debatre, durant el mateix, documents sobre la temàtica de la vinculació escola i entorn, als seus respectius països, que constitueixen la base sobre la qual s’han realitzat les aportacions definitives que recull aquest text . Es cobreix així i novament un propòsit fonamental de la Xarxa AGE, com és el de fomentar l’intercanvi d’experiències, la promoció del coneixement sobre administració i gestió educativa i la reflexió sobre la pràctica de la gestió. La finalitat última és millorar el funcionament dels centres educatius (i, a través d’ells, dels sistemes educatius), procurant que siguin de qualitat i un instrument per al canvi professional i social.
Relación de los centros educativos de enseñanza secundaria con el entorno en Iberoamérica
Any de publicació: 2013
Autoria: Joaquín Gairín Sallán
Editorial: Santillana
ISBN: 978-956-15-2423-1
URL: https://ddd.uab.cat/record/123657