Liderar escuelas interculturales e inclusivas. Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración

Any de publicació: 2006
Autoria: Miquel Àngel Essomba Gelabert
Editorial: Editorial GRAÓ

La construcció d’una escola intercultural, així com el desenvolupament de marcs educatius inclusius on l’alumnat de família immigrada sigui considerat un més, requereix no sols mesures de naturalesa didàctica sinó també organitzatives. Per aquest motiu cal anar cobrint, amb aportacions teòriques i pràctiques, aquesta dimensió de gestió i lideratge, menys abordat que l’altra.

Aquesta obra pretén contribuir a anar omplint aquest espai. Ofereix bàsicament tres tipus de continguts: substantius, pràctics i operatius. Així, a més d’aclarir terminològicament i conceptualment l’entorn de la interculturalitat i la inclusió, i explorar-lo des d’un posicionament teòric de caràcter postmodern, aquesta fonamentació teòrica vincula amb els principis de praxi organitzativa que han d’assumir un centre educatiu intercultural i inclusiu, fent referència, a més, a estratègies basades experiències reals i proporcionant un model concret de dinamització d’un claustre a l’hora d’endinsar-se en el procés complex de transformació cap a l’educació intercultural i la inclusió.

Dirigit al conjunt del professorat, eix central de tota innovació que vulgui dur-se a terme en aquest àmbit, que assumeix el rol d’autèntic líder intercultural al seu lloc de treball, és també sobretot un text pensat per als membres de l’equip directiu. que ells són i han de ser, en primer terme, artífexs i impulsors de la creació dun escenari educatiu autènticament intercultural i inclusiu.

Comparteix a les xarxes: