Las actitudes en educación. Un estudio sobre educación matemática

Any de publicació: 1987
Autoria: Joaquín Gairín Sallán
Editorial: Promociones y Publicaciones Universitarias

La menció a les actituds ha estat un tema permanent en educació, però molt poques vegades s’ha abordat d’una manera sistemàtica. Tot i això, la preocupació per ell augmenta a mesura que comprovem la insuficiència dels plantejaments tradicionals per assolir els objectius educatius que una societat cada vegada més exigent es proposa.

Però el caràcter rellevant que el tema de les actituds adquireix actualment no només resulta d’una preocupació més gran pel producte educatiu considerat globalment, sinó que també es justifica quan es considera que els estudis sobre l’aprenentatge s’han centrat majoritàriament en els elements externs al discent (incidència del professor, de l’estructuració del contingut, etc.) i poques vegades se n’han plantejat els aspectes endògens (motivació, actituds, interessos, etc.), tot i que els estudis sobre les actituds escolars confirmen el seu impacte sobre l’aprenentatge cognitiu dels alumnes, així com la poca integració real dels objectius actitudinals amb els objectius generals de l’educació.

Comparteix a les xarxes: