La gestión de los centros educativos en situación de confinamiento en Iberoamérica

Any de publicació: 2020
Autoria: Joaquín Gairín Sallán, Cristina Mercader Juan
Editorial: EDO-Serveis-Universitat Autònoma de Barcelona

La Red de Apoyo a la Gestión Educativa (RedAGE) es va crear el 2008 i, actualment, és una associació internacional conformada per trenta institucions d’educació superior i ministeris d’educació pertanyents a disset països iberoamericans (organitzacions membres), juntament amb més de 500 institucions col·laboradores. El seu objectiu principal és la creació i el desenvolupament d’una xarxa que serveixi de referent i suport, en primer lloc, a institucions universitàries iberoamericanes i, en segon terme, a administracions educatives, institucions de formació i interessats en temes d’organització, direcció i gestió de leducació. Els participants a la RedAGE intercanvien i difonen informació sobre les temàtiques pròpies de l’organització, la gestió i la direcció d’institucions educatives, promovent formació, investigacions i publicacions conjuntes. Paral·lelament, realitza trobades presencials (Montevideo, 2009; Santiago de Xile, 2010; Lima, 2011; Ciutat de Panamà, 2012; La Pau, 2013; L’Havana, 2014, Ciutat de Panamà, 2015; Leiría, 2016; Sao ;Santiago de Xile, 2018, Barcelona, ​​2019; Virtual, 2020) per debatre problemes específics i conformar grups de creació i gestió del coneixement sobre assumptes de la seva competència i interès. Oberta a qualsevol universitat, institució, associació, comunitat o fòrum que disposi de línies de treball a l’àmbit de la Gestió d’Institucions Educatives, s’organitza en forma de xarxa, amb organitzacions membres i col·laboradores per país, les quals poden participar enviant i intercanviant informació. El sistema de treball contempla comissions permanents de treball (Formació, Investigació, Política i gestió de l’educació i Economia i administració) i comissions centrades en temes específics d’actualitat científica o professional.

Comparteix a les xarxes: