Aquesta aportació recull la visió de 46 especialistes de quinze països iberoamericans sobre les maneres d’entendre i promoure la convivència escolar als centres educatius dels diferents països. Les seves aportacions són un conjunt de descripcions, experiències i valoracions significatives i pel que fa al context considerat. Les aportacions no busquen tant radiografiar la temàtica a nivell teòric com presentar el més significatiu de cada realitat i les propostes que, al respecte, es fan. L’orientació és clarament organitzativa si considerem que una part comuna de totes les aportacions té a veure amb les polítiques de convivència escolar, programes aplicats, aspectes organitzatius a nivell d’institució, experiències significatives i reptes per a la millora. Es cobreix així i novament un propòsit fonamental de la Xarxa AGE, com és el de fomentar l’intercanvi d’experiències, la promoció del coneixement sobre administració i gestió educativa i la reflexió sobre la pràctica de la gestió. La finalitat última és millorar el funcionament dels centres educatius (i, a través d’ells, dels sistemes educatius), procurant que siguin de qualitat i un instrument per al canvi professional i social.
La convivencia en los centros educativos de educación básica en Iberoamérica
Any de publicació: 2014
Autoria: Joaquín Gairín Sallán, Aleix Barrera-Corominas
Editorial: Santillana Chile
ISBN: 978-956-15-2549-8
URL: https://ddd.uab.cat/record/131430/