Factors influencing students’ peer feedback uptake: instructional design matters

Imagotipo CRIEDO
Any de publicació: 2020
Autoria: Cristina Mercader Juan, Georgeta Ion, Anna Díaz Vicario
Editorial: Assessment and Evaluation in Higher Education

La retroacció entre iguals (peer feedback) és una estratègia que permet als estudiants implicar-se en el procés d’avaluació, fent-los més conscients de les activitats d’ensenyament i aprenentatge. Tanmateix, diferents dissenys instruccionals poden influir en l’aprenentatge de maneres diverses. El nostre article té com a objectiu identificar si els dissenys instruccionals de la retroacció entre iguals influeixen en les percepcions d’aprenentatge dels estudiants.

Vam dur a terme un estudi comparatiu a una Facultat d’Educació, fent un seguiment dels estudiants durant els seus dos primers anys en un programa de formació del professorat. Els estudiants van participar en dues experiències consecutives de retroacció entre iguals utilitzant dissenys instruccionals diferents.

Els resultats mostren que els estudiants perceben que les intervencions a llarg termini amb formació prèvia i processos de retroacció de doble bucle són més útils per al seu rendiment que una experiència a curt termini sense formació presencial i amb processos de retroacció de bucle simple. També perceben més beneficis quan proporcionen retroacció que no pas quan la reben.

Els docents haurien de tenir en compte aquestes variables a l’hora de dissenyar activitats de retroacció entre iguals per tal de maximitzar-ne l’impacte en l’aprenentatge dels estudiants.

Comparteix a les xarxes: