Clima de trabajo y eficacia de centros docentes: Percepciones y resultados

Any de publicació: 2003
Autoria: Mario Martín Bris, Arturo González Galán, Juan Carlos Torrego Seijo, Carme Armengol Asparó
Editorial: Editorial Universidad de Alcalá

L’estudi de l’eficàcia i el clima escolar té més tradició en l’àmbit anglosaxó que no pas en el llatinoamericà. Tot i això, en l’última dècada la investigació està avançant amb força també als països de llengua espanyola i portuguesa. La rellevància d’aquests treballs en el nostre context és indiscutible des de dos punts de vista: d’una banda, com a mètode rigorós per avançar en el coneixement científic de les ciències de l’educació. D’altra banda, com a font per conèixer la situació dels nostres centres escolars a partir de les percepcions dels professors i els resultats dels alumnes, de manera que es puguin descobrir camins per millorar l’educació i el funcionament dels centres escolars.

Doncs bé, aquesta obra és fruit de l‟esforç investigador d‟un grup de professors universitaris amb diversos projectes finançats sobre aquesta temàtica preocupat per la descripció i millora dels nostres centres d‟ensenyament.

Mario Martín Bris, expert en organització i planificació escolar i especialista en clima de treball, camp on compta amb nombroses publicacions, és Professor Titular a la Universidad d’Alcalá i lidera aquesta línia de recerca del seu Departament des de fa més d’un lustre.

El professor Arturo González Galán, expert en avaluació i metodologia de recerca, treballa actualment a la UNED després d’una estada de dos anys a la Universitat d’Alcalá. Va fer la tesi doctoral sobre les relacions entre qualitat, eficàcia i clima, treball que va suposar el principal punt de partida d’aquesta investigació, especialment en els aspectes metodològics.

Juan Carlos Torrejo Seijo, després d’un llarg i fructífer camí per la Conselleria d’Educació de la Comunitat de Madrid compaginant-la amb la docència universitària, s’ha incorporat com a Professor Titular al Departament d’Educació de la Universidad d’Alcalá, on forma futurs psicopedagogs i mestres. És especialista de reconegut prestigi en el tema del tractament i la mediació de conflictes a centres escolars i en organització escolar.

Finalment, aquesta vegada s’ha unit al grup la Professora Titular del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​Carme Armengol Asparó, experta en cultura de les organitzacions.

Comparteix a les xarxes: