La formació és un recurs que es fa servir de manera recurrent moltes vegades, però no sempre es fa en el moment oportú i de la manera més adequada. Molts cops se li demana més del que és i del que pot aportar. Aquest text recopila i enquadra aportacions significatives sobre l’estat actual de la reflexió i les pràctiques vinculades al desenvolupament de la formació per al canvi institucional. Promogut per l’Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO) de la Universitat Autonoma de Barcelona, recull els coneixements assolits per especialistes notables i empreses de formació. La seva organització a través de tres perspectives d’anàlisi (planificació de la formació, funcionament de les institucions i propostes singulars), permet abordar temàtiques com el diagnòstic de necessitats, els plans de formació, la formació per competències, la pràctica de noves metodologies formatives ( menteria, carpeta docent, la formació reflexiva) o lavaluació dimpacte; també altres temes com els blended learning, les propostes de canvi cultural, les actuacions vinculades a la innovació, el desenvolupament cooperatiu, la gestió del coneixement o el desenvolupament de xarxes institucionals.
Estrategias de Formación para el cambio Organizacional
Any de publicació: 2003
Autoria: Joaquín Gairín, Carme Armengol Asparó
Editorial: Wolters Kluwer