La conferència permetrà als participants avaluar polítiques institucionals i bones pràctiques desenvolupades per organitzacions d’educació superior a Europa per a promoure la inclusió educativa i social d’aquells grups menys representats i els estudiants no habituals. La conferència persegueix quatre objectius específics:
- Establir un mapa de les polítiques institucionals per atendre grups menys representats en relació a l’accés i l’èxit.
- Establir guies a implementar per les organitzacions d’educació superior per a promoure iniciatives dirigides a encoratjar l’accés i el desenvolupament amb èxit d’estudiants que estan menys representats a la universitat.
- Co-crear estratègies i mesures promotores de l’accés, la permanència (i èxit) dels estudiants vulnerables i estudiants no habituals a la universitat.
- Crear un laboratori per a la creació d’estratègies innovadores i flexibles amb l’objectiu de promoure el compromís d’Institucions d’Educació Superior amb els estudiants pertanyents a grups vulnerables.
A partir de la comparació internacional i l’anàlisi de cas aportat pels investigadors i experts de sis països europeus, la conferència tractarà un dels aspectes més importants del programa Erasmus+: “Promoure equitat i inclusió facilitant l’accés a estudiants desfavorits i amb menys oportunitats comparat amb els seus pars”.
Totes aquelles persones interessades en els tòpics de la conferència estan convidats a presentar les seves experiències i resultats d’investigació durant les sessions paral·leles que es desenvoluparan. Per a més informació sobre el format de les aportacions i resums aquí.