Aquest projecte vol aportar pautes per facilitar en els contextos d’ensenyament-aprenentatge universitaris l’adopció d’una avaluació orientada a l’aprenentatge. Concretament, l‟estudi que pretenem dur a terme incideix en com guiar l‟aprenentatge mitjançant l‟avaluació.
Els objectius del projecte es formulen en els termes següents:
- Objectiu 1: Identificar els sistemes d’avaluació posats en pràctica a l’ensenyament universitari.
- Objectiu 2: Descriure les concepcions i les actituds de l’alumnat sobre l’avaluació de l’aprenentatge.
- Objectiu 3: Determinar principals factors obstaculitzadors del desenvolupament d’una avaluació orientada a l’aprenentatge, derivats de les pràctiques avaluadores utilitzades i de les concepcions i les actituds de l’alumnat.
- Objectiu 4: Dissenyar procediments i eines que facilitin l’adopció d’una avaluació orientada a l’aprenentatge, superant les dificultats trobades per implementar-la en els processos d’ensenyament-aprenentatge desenvolupats a l’educació superior.
El desenvolupament del treball es fa en dues fases. La primera es recolza en els mètodes d’enquesta, recorrent a l’aplicació d’un qüestionari adreçat a l’alumnat, mitjançant el qual es recull informació sobre com es perceben les pràctiques d’avaluació en les matèries que cursa, les seves concepcions i actituds cap a avaluació. A la segona, es partirà dels resultats de les enquestes per dur a terme una tasca de disseny de procediments i eines, que seran sotmesos a validació mitjançant judici d’experts.