Pautes per desenvolupar una avaluació orientada a l’aprenentatge elaborades a partir de les percepcions dels alumnes sobre l’avaluació

Imagotipo CRIEDO
Entitat finançadora: MICINN (Programa de Estudios y Análisis)
Data d'inici: 01/01/2008
Data de finalització: 01/01/2009
Coordinació: Javier Gil Flores (Univ. de Sevilla)
Finançament global: 14.375
Referència: EA2009-0038

Aquest projecte vol aportar pautes per facilitar en els contextos d’ensenyament-aprenentatge universitaris l’adopció d’una avaluació orientada a l’aprenentatge. Concretament, l‟estudi que pretenem dur a terme incideix en com guiar l‟aprenentatge mitjançant l‟avaluació.

Els objectius del projecte es formulen en els termes següents:

  • Objectiu 1: Identificar els sistemes d’avaluació posats en pràctica a l’ensenyament universitari.
  • Objectiu 2: Descriure les concepcions i les actituds de l’alumnat sobre l’avaluació de l’aprenentatge.
  • Objectiu 3: Determinar principals factors obstaculitzadors del desenvolupament d’una avaluació orientada a l’aprenentatge, derivats de les pràctiques avaluadores utilitzades i de les concepcions i les actituds de l’alumnat.
  • Objectiu 4: Dissenyar procediments i eines que facilitin l’adopció d’una avaluació orientada a l’aprenentatge, superant les dificultats trobades per implementar-la en els processos d’ensenyament-aprenentatge desenvolupats a l’educació superior.

El desenvolupament del treball es fa en dues fases. La primera es recolza en els mètodes d’enquesta, recorrent a l’aplicació d’un qüestionari adreçat a l’alumnat, mitjançant el qual es recull informació sobre com es perceben les pràctiques d’avaluació en les matèries que cursa, les seves concepcions i actituds cap a avaluació. A la segona, es partirà dels resultats de les enquestes per dur a terme una tasca de disseny de procediments i eines, que seran sotmesos a validació mitjançant judici d’experts.

Personal associat al projecte:

Javier Gil Flores (Univ. de Sevilla – Coord.), Aleix Barrera-Corominas (UAB), Àngel Boza (UHU), Katia Caballero (UGR), Gemma Filella (UdL), María José García (UAB), Roberto Guillen (UniZAR), José Francisco Lukas (EHU), José Luís Muñoz (UAB), Teresa Padilla (US), David Rodríguez-Gómez (UAB), José Rodríguez-Santero (US), Federico Salvador (UGR), Karlos Santiago (EHU).

Comparteix a les xarxes: