La Universitat Espanyola es troba immersa en els processos de canvi derivats tant de la implantació de la LOU com per esdeveniments com ara la Declaració de Bolonya i l’ordenació de les universitats oficials recollida al BOE núm. 2063 (dimarts 30 d’octubre de 2007). La nova organització dels ensenyaments universitaris respon així no només a un canvi estructural sinó també a un canvi en les metodologies docents, que centra l’objectiu en el procés d’aprenentatge de l’estudiant, en un context que ara s’estén al llarg de la vida.
Aquesta nova perspectiva afecta, i de manera important, els sistemes d’avaluació, i exigeix classificar:
- Competències que es pretenen assolir en cadascuna de les assignatures/mòduls i graus
- Estratègies metodològiques que es fan servir per assolir els objectius establerts en cada cas.
- Sistemes d’avaluació de competències que es recullen als plans docents respectius a cada cas.
L’objectiu estratègic se centra, bàsicament, en l’alineació d’aquests tres elements: competències, estratègies metodològiques i sistema d’avaluació, entenent l’alineació com l’establiment d’una lògica tècnica i pedagògica.
Els objectius generals del projecte que es presenta són:
- Conèixer les pràctiques i experiències dutes a terme als estudis d’enginyeria tant a universitats nacionals com internacionals.
- Vetllar per l’alineació entre les estratègies metodològiques proposades als plans docents amb els sistemes d’avaluació de competències (i per tant amb les competències plantejades).
Els productes finals a obtenir es poden sintetitzar en el següent:
- Millora de la coherència entre continguts, competències, estratègia metodològica i sistema davaluació seguits en les diferents assignatures de les Enginyeries TIC analitzades.
- Assegurament de la coherència als plans docents i per tant, al currículum formatiu dels Graus d’Enginyeria TIC.
- Garantia del desenvolupament competencial dels nostres estudiants – futurs professionals de les TIC formats al sistema universitari espanyol – així com els sistemes d’avaluació de les TIC.
- Facilitació d’estratègies que facilitin l’adequació dels nous graus al camp de l’enginyeria a les directrius de l’EEES.
- Potenciació duna cultura de treball col·laboratiu i cooperatiu entre el professorat.
- Major coordinació docent.
- Sistematització en els processos dassegurament de la qualitat dels nostres estudis.
- Consecució d’una sèrie de bones pràctiques i experiències amb èxit fonamentalment a nivell metodològic i d’avaluació al camp de l’Enginyeria TIC tant a nivell nacional com internacional.