Aquesta investigació dóna resposta a la demanda del Servei de Formació Local de la Diputació de Barcelona i ofereix una anàlisi diacrònica dels efectes acumulats que han generat les accions formatives del Pla Agrupat de Formació respecte al canvi d’opinions, expectatives i pràctiques dels professionals que participen com a usuaris.
Realitza un estudi longitudinal sobre els plans agrupats de formació i presenta propostes vinculades als resultats obtinguts, mitjançant un estudi diacrònic dels efectes acumulats des dels anys 2000 al 2004 (ambdós inclosos) que han generat aquestes accions.
El nucli bàsic de la investigació presenta i analitza els canvis, els efectes i l’impacte de la formació en els treballadors dels diferents ajuntaments que han participat en aquesta avaluació.
S’utilitzen les dades de tots els participants a l’avaluació des de l’any 2000 obtingudes a través de l’aplicació de qüestionaris a 1795 treballadors, 281 superiors jeràrquics, 102 responsables de formació i 185 representants dels treballadors de diferents ajuntaments de la província de Barcelona. Sota una metodologia quantitativa, es descriu la mostra de participants a l’avaluació i es realitza una anàlisi factorial múltiple per avaluar l’efecte individual i conjunt de dos factors: l’any en què es va desenvolupar l’avaluació, el tipus d’ajuntament i l’informant, sobre una sèrie de variables dependents mesurades en una escala d’1 a 4. També es fa una anàlisi de variància d’un factor per comparar diversos grups en una variable quantitativa.