El projecte analitza l’organització i el funcionament dels Cicles Formatius de Grau Superior que s’imparteixen en centres educatius de la Comunitat de Castella-la Manxa, amb la finalitat de detectar les seves fortaleses i aspectes a millorar i propiciar un millor ajust possible de l’oferta i la demanda de la Formació Professional.
Els objectius marcats per a la realització d’aquest estudi, rèplica i continuïtat del finalitzat el 2006 (vegeu la fitxa corresponent) van ser:
- Radiografiar la situació actual dels Cicles Formatius de Grau Superior a Castella-la Manxa.
- Delimitar el grau de compliment de les finalitats i els objectius que se’ls assignen.
- Analitzar situacions que qualifiquin limpacte i la inserció aconseguits.
- Generar propostes que millorin la seva organització i funcionament.
La complexitat de l’objecte d’anàlisi a abordar, semblant a una avaluació de programes, així com la diversitat de la seva aplicació, va aconsellar una aproximació mitjançant l’estudi de casos significatius, metodologia que ja havia estat utilitzat en estudis previs sobre cicles formatius. A aquest efecte es va seleccionar una mostra de tres cicles formatius de dos territoris diferenciats, que reunissin una doble característica: d’una banda, permetre accedir a una àmplia diversitat de situacions i, de l’altra, aprofundir en les explicacions de les diferents situacions. Tot això per tal que emergissin tendències generals i, alhora, analitzar aspectes vinculats a contextos concrets o a situacions particulars.