Simposi: Accés i permanència de grups vulnerables a la Universitat

logocongreso-final-banner_1
Seminaris

El simposi es desenvoluparà en el marc del Congrés Iberoamericà de Ciència, Tecnologia, Innovació i Educació que tindrà lloc a Buenos Aires els dies 12 14 de novembre de al 2014

El Projecte ACCEDES (http://projectes.uab.cat/accedes/), finançat per la Comissió Europea i en el qual participen de manera directa més de 30 institucions de 18 països, ha desenvolupat i validat durant tres anys un model i estratègies per a la identificació i suport als grups vulnerables a la universitat llatinoamericana: Paral · lelament, ha sedimentat una xarxa de suport que facilita la disseminació i sostenibilitat de la proposta, a la vegada que ha servit de suport a altres projectes que incideixen en la mateixa temàtica.

Aquest simposi promou l'intercanvi d'experiències i el debat a partir de presentacions centrades en un model amb estratègies d'intervenció i en la seva aplicació a tres col · lectius vulnerables. Tracta així de contribuir a la finalitat del projecte Metes Educativas2021 centrat a elevar l'equitat educativa de la regió i aconseguir societats més lliures i democràtiques. També és coherent amb la proposta per al debat del document "Ciència, tecnologia i innovació per al desenvolupament i la cohesió social", dirigit a impulsar un programa de ciència i tecnologia per al desenvolupament sostenible, l'equitat i la cohesió social. 
Les aportacions presentades en el mateix són: 
Un model i una metodologia per identificar el grau de vulnerabilitat de grups socials en l'educació superior. Per Joaquín Gairín Sallán (UAB, Espanya) 
Estratègies per millorar la presència de grups vulnerables en l'educació superior. Per Diego Castro Ceacero (UAB, Espanya) i Hernán Medrano (IIIEPEM, Mèxic) 
L'atenció a estudiants amb discapacitat. Per Juan Bosco Bernal (UDELAS, Panamà) 
L'atenció a les minories: la investigació en l'educació a distància. Per Marina Soligo i Marcia Lopes Reis (UNIP, UNESP, Brasil) 
- L'Atenció a Estudiants no habituals. Per Sebastián Donoso Díaz (UTalca, Xile)

Per a més informació: http://www.oei.es/congreso2014

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies