Presentació sobre ACCEDES
Cecilia Inés Suárez , personal investigador en formació de l'EDO - UAB , participa a la VI Seminari d'Investigació Educativa " Diàlegs per comprendre i millorar l'educació".
Els dies 19 , 20 i 21 de novembre pròxim es re realitzarà a la ciutat de Lima el VI Seminari d'Investigació Educativa " Diàlegs per comprendre i millorar l'educació" coorganitzat pel Departament d'Educació, el Centre d'Investigacions i Serveis Educatius i el Programa de Mestratge i Doctorat de Ciències de l'Educació de la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú , en el qual participaran del mateix expositors nacionals i internacionals al voltant de les següents àrees temàtiques : Currículum escolar , Formació docent , Gestió educativa a l'escola i Educació Superior.
En aquesta última , es presentarà la ponència " Trajectòries acadèmiques i experiències universitàries d'estudiants indígenes en l'educació superior " a càrrec de Cecilia Inés Suárez , doctoranda del Departament de Pedagogia Aplicada i membre del Grup EDO.
La ponència s'emmarca en la tesi doctoral " La permanència dels estudiants pertanyents a grups indígenes en institucions d'educació superior a Amèrica Llatina" codirigida pels doctors Joaquín Gairín i Diego Castro , que està vinculada a més al Projecte ACCEDES " L'accés i l'èxit acadèmic de col · lectius vulnerables en entorns de risc a Llatinoamèrica " ( DCI-ALA/2011/232- ALFA III_ Comissió Europea ) coordinat pel Grup EDO.
El Projecte ACCEDES , els seus integrants , institucions sòcies i col · laboradores , ha permès consolidar aspectes referits al desenvolupament teòric i metodològic de la tesi doctoral considerant que les aportacions a partir de la mateixa s'ajusta a l'objectiu de ACCEDES: millorar l'accés , promoció i sortida acadèmic de l'Educació Superior de col · lectius vulnerables en entorns de risc d'exclusió social a Llatinoamèrica.
La ponència presenta la identificació d'una sèrie de dimensions de la trajectòria acadèmica i experiència universitària dels estudiants pertanyents a pobles indígenes en les institucions d'educació superior així com resultats preliminars a partir del treball de camp realitzat.
Així mateix, forma part de les accions de difusió del Projecte ACCEDES i s'espera que permeti continuar i potenciar activitats d'inclusió ja iniciades en universitats llatinoamericanes.
Per a més información: http://goo.gl/CywZGn
Comparteix a les xarxes: