Nova Publicació
Disponible l’última publicació del projecte ACCEDES, que recull una visió dels diferents sistemes d’accés a la universitat en els països iberoamericans.
Disponible online la publicació “Els sistemes d’accés, normativa de permanència i estratègies de tutoria i retenció d’estudiants en educació superior”, que apareix fruit del treball desenvolupat per part de les universitats sòcies i col·laboradores del projecte ACCEDES.
La publicació recull una descripció detallada dels sistemes d’accés a l’educació superior de quasi la totalitat dels països iberoamericans, destacant aquelles estratègies i instruments que s’han implementat amb la finalitat de permetre una millor permanència i eixida amb èxit dels estudiants que pertanyen a col·lectius vulnerables (indígenes, dones, discapacitats, minories, emigrants, col·lectius amb baix IDH, estudiants de zones rurals i no habituals, entre d’altres).
Es deixa constància així que l’accés i permanència a la universitat segueix essent un repte important per als sistemes universitaris i les institucions que els composen, encara més si es considera que la promoció a través de la formació se segueix considerant un factor important de mobilitat social i un instrument més per a millorar la necessària cohesió social.
Accés a la publicació completa: https://ddd.uab.cat/record/132953
Comparteix a les xarxes: